Judoliiton uudet kotisivut julkaistu

Judoliiton uudistetut kotisivut on julkaistu. Sivu-uudistuksen yksi tavoite on judon imagon terävöittäminen. Pärjätäksemme kovenevassa kilpailussa harrastajien mielenkiinnosta sivuilla korostetaan judoa uskottavana kamppailulajina ja korkean profiilin urheiluna, jossa jokainen saa mahdollisuuden ylittää itsensä.

Tarkoituksena on tuoda entistä näyttävämmin esiin sitä kiehtovaa judotaitoa ja -voimaa, joka saa ihmisen lentämään ja judokan hyvälle mielelle. Sivujen sisältö ja rakenne on suunniteltu avautumaan perusjudokalle ja uuden urheiluharrastuksen etsijälle. Myös judon hevijuuserit ja työmyyrät löytävät tarvitsemansa tiedot.

Sosiaalinen media on nopeuttanut ja monipuolistanut judouutisointia ja -viestintää. Judoliitto, seurat ja judokat ovat ottaneet Facebookin tehokäyttöön, ja pikkuhiljaa Twitteriinkin on alkanut rakentua suomalaista judoyhteisöä. Uusilla kotisivuilla sosiaalisen median mahdollisuudet on aiempaa paremmin huomioitu.

Uusilla kotisivuilla seurojen yhteystiedot päivittyvät jatkossa Yhdistystieto.fi -palvelun kautta. Yhdistystieto.fi -palvelun kautta seurat voivat itse päivittää tietonsa ilman välikäsiä. Ohjeet palvelun käytöstä on toimitettu seuroihin elokuussa. Yhdistystieto.fi –palvelu on seuroille maksuton.

Sivujen suunnittelussa on otettu huomioon myös mobiilikäyttäjät. Sivut skaalautuvat eri mobiilipäätelaitteisiin sopiviksi.

Sivujen ilmeestä vastaa mainostoimisto Superlatiivi. Teknisen toteutuksen takana on Avoine Oy.