Judoa harrastava nuori! Hae judomatkalle Maltalle huhtikuussa 2017

Nuori – lähde edustamaan Suomen Judoliittoa Maltalle!

Suomen Judoliitto hakee seitsemää nuorta osallistujaa ja yhtä yli 30-vuotiasta matkanjohtajaa 12.-23.4.2017 Maltalla järjestettävään kansainväliseen Judo - Volunteering and Inclusion  -tapaamiseen. Jos olet 13–30 -vuotias aloitteleva tai jo pidemmälle ehtinyt judoka tai vastuuntuntoinen matkanjohtaja, kannattaa jatkaa lukemista.

EU:ssa toteutetaan vuosittain eri toimijoiden tekemänä tuhansia projekteja ”Youth in Action” -ohjelmassa. Ohjelma aktivoi nuoria mm. toimimaan yhdessä, liikkumaan EU:n alueella ja kokemaan EU-kansalaisuutta. Viimeksi pääsiäisenä 2016 Maltan Judoliitto yhteistyössä Euroopan Judounionin kanssa järjesti Maltalla Change for Life through Sports-tapahtuman, jossa Suomesta oli mukana kahdeksan nuorta judokaa matkanjohtajineen.

Judo - Volunteering and Inclusion  -projektin on suunnitellut Maltan Judoliitto yhteistyössä Euroopan Judo Unionin kanssa ja siihen on saatu rahoitusta EU:lta. Projektin teemoja ovat vapaaehtoistyö, köyhyys, tasa-arvo, monimuotoisuus ja mukaan ottaminen (englanniksi Promoting Social inclusion and diversity). Projektissa halutaan näyttää että judon arvomaailma on hyvä työkalu paremman ja oikeudenmukaisemman maailman rakentamiseen. Suomi on yksi yhdeksästä projektiin mukaan valitusta maasta.

Projektin näkyvin osuus on Maltalla 12.–23.4.2017 järjestettävä nuorison tapaaminen, jossa teemoina ovat judollisten sisältöjen (yhteisharjoitukset ja paikalliset kilpailut) lisäksi mm. muista kulttuureista oppiminen, monimuotoisuus, urheilun yhdistävä voima ja Maltaan tutustuminen. Lisäksi osallistujilla on viime vuoden tapaan mahdollisuus osallistua matkan aikana järjestettäviin Malta Open -judokilpailuihin.

Ryhmä valitaan kaikkien hakemuksensa viimeistään 18.11.2016 jättäneiden joukosta ja hakemuksen jättäneisiin ollaan yhteydessä viikolla 47. Ryhmään valitaan seitsemän 13–30 -vuotiasta nuorta ja joukossa on oltava sekä tyttöjä että poikia. Lisäksi matkalle valitaan yksi yli 30-vuotias matkanjohtaja. Koska projektin yhtenä tavoitteena on osoittaa judon mahdollisuudet monimuotoisuuden tukemisessa, urheiluun ja terveisiin elämäntapoihin kannustamisessa sekä kiusaamisen estämisessä, valintakriteereissä etusijalla ovat sellaiset hakijat, joille urheilun aloittamiseen ja jatkamiseen on liittynyt haasteita tai jotka vasta aloittelevat judoharrastusta. Mukaan voivat kuitenkin hakea kaikki ikäryhmään sopivat judokat taustasta riippumatta. Englanninkielen taitoa tulee hakijoilla olla riittävästi päivittäisestä toiminnasta suoriutumiseen ja kommunikointiin muista maista tulevien osallistujien kanssa (tätä varten hakemuksessa on yksi kysymys, johon hakija vastaa englanniksi). Matkanjohtajalta vaaditaan samoin sujuvaa englanninkielen taitoa sekä vahvaa organisointikyä.

Suurimman osan matkakustannuksista (sisältäen lennot, majoitukset ja ruokailut) kattaa Judo – Volunteering and Inclusion -projekti, jolloin ainoat osallistujille koituvat kustannukset ovat etukäteen laskutettava 150 euron omavastuuosuus sekä mahdolliset matkakustannukset kotimaassa (kotoa lentokentälle) ja passi tms. kustannukset. Lähtijällä on oltava voimassaolevan passin ja judolisenssin lisäksi myös oma matkavakuutus. Matkanjohtajalta omavastuuta ei veloiteta.

Hae mukaan ainutkertaiselle judomatkalle alla olevalla lomakkeella viimeistään 18.11.2016 mennessä. Myöhästyneitä hakemuksia ei käsitellä. Valinnoista ilmoitetaan viikon 47 loppuun mennessä kaikille hakijoille henkilökohtaisesti. Valittujen nimet julkaistaan lisäksi Judoliiton nettisivuilla. Ryhmään valituilta tarvitaan passin tiedot sekä englanninkieliset kopiot voimassaolevasta matkavakuutuksesta marraskuun loppuun mennessä. Alle 18-vuotiaalta hakijalta tarvitaan matkaa varten lisäksi huoltajan suostumus ja yhteystiedot.