Kuva: Aliisa Piirla.

Jaana Sundbergin olympiakarsinta jatkuu Georgian Tbilisissä

Suomen ykkösjudoka Jaana Sundberg jatkaa Rion olympiakarsintaansa perjantaina Georgian Tbilisissä käytävässä Grand Slam –turnauksessa. Kansainvälisen Judoliiton ranking-listan 13. sijaa pitävän viime syksy meni loukkaantumisesta kuntoutumiseen. Paluun kansainvälisille kilpatatameille hän teki tammikuussa Tunisiassa käydyssä African Open -olympiakarsintaturnauksessa sijoittuen hopealle.

Tbilisin Grand Slamissa arvonta toi alle 52-kiloisissa ottelevalle Jaana Sundbergille avauskierrokselle huilivuoron. Ensimmäiseen otteluunsa hän saa vastustajakseen voittajan ottelusta Kazakhstanin Lenariya Mingazova vastaan Venäjän Antonina Tovstetskaya. Kansainvälisen Judoliiton rankingissa Mingazova pitää 54. sijaa. Tovstetskayan ranking-sijoitus on 107.

Ottelut Tbilisissä alkavat kello 8 Suomen aikaa. Mitaliottelut alkavat Tbilisissä kello 15 Suomen aikaa.

Turnauksen online-tulospalvelua on saatavilla osoitteessa www.ippon.org

Turnauksen nettitelevisiointi on saatavilla Kansainvälisen Judoliiton nettisivujen kautta osoitteessa www.ijf.org

Sundbergin otteluista tiedotetaan perjantaina.