Jaana Sundberg Judon Special Olympics -joukkueen kummina

Suomalaisurheilijat valmistautuvat Special Olympics Kesämaailmankisoihin Pajulahdessa. Vuoden 2011 suurin urheilutapahtuma maailmassa, kehitysvammaisten Special Olympics Kesämaailmankisat järjestetään 25.6.-4.7. Ateenassa. Suomesta kisoihin lähtevä ennätyssuuri 96 urheilijan joukkue kokoontuu viimeiselle valmistautumisleirilleen Liikuntakeskus Pajulahteen Nastolaan tulevana viikonloppuna 14.-15. toukokuuta.

Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry toivottaa tiedotusvälineiden edustajat tervetulleiksi Pajulahteen seuraamaan Special Olympics Finland -joukkueen valmistautumista.

- Viimeistelyleirillä tarkastetaan miten urheilijoiden harjoittelu on sujunut ja hiotaan reissun lähtökohdat kuntoon. Leirin tärkein merkitys on kisakuumeen nostattamisessa ja yhteishengen kohottamisessa, joukkueenjohtaja Hannele Pöysti kertoo.

Suomalaisurheilijoita on Ateenassa mukana 11 lajissa: golfissa, jalkapallossa, judossa, keilailussa, lentopallossa, melonnassa, purjehduksessa, ratsastuksessa, rytmisessä voimistelussa, uinnissa ja yleisurheilussa.

Pajulahden viimeistelyleirillä urheilijat harjoittelevat lauantaina 14.5. klo 13.00-15.00 ja klo 18.00-19.30 välisenä aikana sekä sunnuntaina 15.5. klo 9.00-11.00 välisenä aikana. Sunnuntai-aamupäivänä leirille saapuu myös kolmen eri lajin Special Olympics -kummiurheilijat: judon Jaana Sundberg, keilailun Krista Pöllänen ja yleisurheilun Wilson Kirwa.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita leirille mihin aikaan tahansa, mutta toivomme, että ilmoitatte saapumisestanne etukäteen Special Olympics Finland -joukkueen tiedottajalle Lauri Jaakkolalle, puh. 045 136 8695, lauri.jaakkola(at)vammaisurheilu.fi.

Special Olympics Finland -joukkue:
Judo
Merja Eskelinen, Kuopio
Teemu Heikkinen, Kuopio
Eetu Kakkonen, Imatra
Kirsi Komppa, Mikkeli
Piia Komppa, Mikkeli
Pirjo Komppa, Mikkeli
Jutta Kukkonen, Lappeenranta
Petri Kuusisto, Hollola
Linda Naumann, Helsinki
Mikko Niskanen, Toivala
Teemu Partanen, Lappeenranta
Toni Pylkkänen, Lappeenranta
Olli Virta, Helsinki

Valmentajat:
Ilkka Valtasaari, Lahti
Eija Ihalainen, Lappeenranta
Hanna Kokkonen, Helsinki
Jukka Tarkiainen, Mikkeli

Lisätiedot: www.vammaisurheilu.fi/fin/vau/special_olympics

Special Olympics Finland on osa kansainvälistä Special Olympics -järjestöä, joka organisoi ympärivuotista urheilutoimintaa kehitysvammaisille henkilöille. Suomessa toiminnasta vastaa Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry, jonka yhteydessä Special Olympics Finland toimii.