Huippua kuntoutua töissä Judoliitossa

Judoliitto palkkasi nuoren kilpailijan Riia Turpelan töihin Your Move koordinaattoriksi lokakuun alusta kesäkuun loppuun. Riia palkattiin Judoliittoon Sportti työllistää rahoituksen avulla. Riian työnkuvaan kuuluu ensisijaisesti koordinoida ensi touko- kesäkuun vaihteessa järjestettävää Your Move 2011 suurtapahtumaa judon osalta. Judossa järjestetään toimintaa Fight Zonella yhdessä muiden kamppailulajien kanssa.

- Työtilaisuus Judoliitossa tuli hyvään saumaan, sillä kuntoutan polveani kisakuntoon. Pääsen ulkomaisille kilpamatoille ensi syksynä Swedish  Openiin. En todellakaan ole lopettanut omaa kilpailu-uraani. Minulla on loistava tilaisuus nähdä judoa monesta eri näkökulmasta. Olen työni puitteissa myös kehittämässä Suomeen tekniikkakilpailua. Minulla on mahtava näköalapaikka kuulla judonuorison toiveita ja luoda uudenlaista kilpailutoimintaa heille. Mielestäni tekniikkakilpailu antaa erinomaisen mahdollisuuden hioa omia heittoja huippukuntoon. Tekniikkakilpailu tarjoaa uusia tavoitteita kaikille ja mielestäni se voi olla myös hyvä väylä shiai-muotoiseen kilpailutoimintaan.

- Uskon, että omasta kokemuksestani kilpailijana on hyötyä tekniikkakilpailun kehittämisessä. Vastaavasti olen varma, että tämä työrupeamani kehittää omaa osaamistani laajasti omalla kilpailu-urallani.

Riia Turpela kilpailee naisten – 63 kg sarjassa. Hänellä on kuusi SM- mitalia nuorten sarjoista sekä viisi mitalia naisten sarjassa.

Riia on yhteydessä kaikkiin judoseuroihin ennen joulua. Tavoitteena on tuoda kaikille seuroille tietoa tapahtumasta ja saada kaikki halukkaat mukaan Your Move 2011 suurtapahtumaan. Kun kiinnostuit, ole yhteydessä Riiaan sähköpostilla judoriia@live.fi .

Lue lisää http://www.judoliitto.fi/your-move-2011-suurtapahtuma/ tai paina Your Move logoa Judoliiton etusivun  vasemmasta laidasta.