Heinoselle ja Korhoselle avaustappiot nuorten MM-kisoissa

Alle 21-vuotiaiden MM-kilpailut jatkuivat Marokon Marrakechissa, kun suomalaisista otteluvuorossa olivat alle 73-kiloisissa otelleet Eetu Heinonen ja Roope Korhonen.

Eetu Heinonen sai avausvastustajakseen Valko-Venäjän Yahor Trukhanin, joka sijoittui syyskuussa alle 21-vuotiaiden EM-kisoissa viidenneksi. Ottelu alkoi Heinosen hallinnalla, joka tuotti Trukhanille ensimmäisen passiivisuusvaroituksen. Ottelun edetessä tilanne tasoittui ja Heinosta varoitettiin passiivisuudesta. Kun ottelua oli jäljellä minuutti, Trukhan onnistui wazarin arvoisesti lonkkaheitossaan, jonka pisteitä tarkistettiin pitkään videolta. Ottelun lopussa Heinonen sai vielä yhden hyvän uchimata-yrityksen, mutta se ei valitettavasti tuonut pisteitä. Näin Heinosen oli tyytyminen avausottelun tappioon.

Roope Korhosen avausottelun vastustajaksi tuli Slovenian Jus Mecilosek, joka oli hopealla syyskuun Bratislavan European Cupissa. Ottelu alkoi tasaisissa merkeissä. Kun ottelua oli käyty vajaa puolitoista minuuttia, Mecilosek onnistui kääntämään Korhosen heittoyrityksen omaksi vastaliikkeekseen wazarin arvoisesti. Korhosen loppukiri ei riittänyt tasoittamaan ottelua. Näin Korhosenkin kisaurakka päättyi avaustappioon.

Nuorten MM-kisojen tulospalvelu ja verkko-tv-lähetys on saatavilla Kansainvälisen Judoliiton verkkosivujen kautta osoitteessa www.ijf.org