Hallitus ja kevätliittokokous koolla

Judoliiton hallituksen kokouksessa 16.4.  kamppailuliittojen yhteistyöhankkeen Pekka Lehdes kertoi hankkeen etenemisestä.

Liittojen yhteiset toimistotilat on suurimmaksi osaksi toteutettu. Nyt työn alla ovat esimerkiksi taloushallinnon yhteiset ratkaisut, yhteisen digitaalisen työympäristön rakentaminen sekä yhteisen kamppailulisenssin kehittely. Näillä haetaan kustannussäästöjä, henkilöstöresurssien suuntaamista enemmän lajityöhön ja liittojen työntekijöiden tiiviimpää vuorovaikutusta.

Hallitus tarkasteli myös ensimmäisen vuosineljänneksen talouslukuja. Kvartaalin tulos on 10 000 euroa viime vuotista parempi.

Samana päivänä pidetty Judoliiton kevätliittokokous hyväksyi vuoden 2015 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen. Edustettuina kokouksessa oli 11 seuraa.

Judoliiton puheenjohtaja Marko Laaksonen esitti yhteenvedon toimintakertomuksesta ja taloudesta. Tilikauden 49 457 euron tappioon vaikuttivat osaltaan merkittävän palkkatuen tulematta jääminen, kallis olympiakarsinta, urheilijoiden matkakulujen vajaaksi jäänyt laskutus, sekaannukset matkavarauksissa sekä henkilöstön matkakulujen ja henkilöstökulujen ylitys.