Hallituksen päätöksiä 5.9.2010

Judoliiton hallitus piti kokouksensa 5.9.2010 Helsingissä. Kokouksessa käsiteltiin liiton toimitila-asioita, ensivuoden toimintasuunnitelman ja budjetin valmistelua, kuultiin raportteja aluetapaamisesta ja Opetus- ja kulttuuriministeriön liikuntabudjettiesityksestä vuodelle 2011.

Hallitus kuuli toiminnanjohtajan talouskatsauksen heinäkuun lopun lukujen valossa. Toiminnanjohtaja kertoi, että tilanne on jonkin verran heikompi kuin vuotta aikaisemmin vastaavana ajankohtana.

Toiminnanjohtaja esitteli hallitukselle SLU:n kanssa valmisteilla olevaa uutta talouden seuranta, ennustamis- ja budjetointijärjestelmää. Hallitus valtuutti toiminnanjohtajan jatkamaan asian valmistelua.

Hallitus päätti sitoutua SLU-toimitalossa oleviin Judoliiton toimistotiloihin seitsemän vuoden vuokrasopimuksella. Sitoutuminen liittyy SLU:n ja kiinteistön omistajan IVG Polar Oy:n väliseen vuokrausjärjestelyyn, jonka myötä toimitaloa remontoidaan. Sopimuksella ei ole merkittäviä kustannusvaikutuksia Judoliitolle.

Toiminnanjohtaja kertoi hallitukselle Opetus- ja kulttuuriministeriön liikuntabudjettiesityksestä. Ministeriö jakaa ensivuonna veikkausvoittovaroista 135 miljoonaa euroa liikunnalle. Tästä potista lajiliittojen osuus esityksessä on 20,6 miljoonaa euroa eli kasvua edellisvuoteen on luvassa nelisen prosenttia.

Hallitus kuuli aluetoiminnasta vastaavan Marko Malisen terveiset aluetapaamisesta Tampereella. Tilaisuus oli onnistunut ja hyvähenkinen. Tilaisuudessa käytiin läpi liiton toimintoja ja alueiden toimintojen yhteensovittamista liiton toimintoihin. Tavoitteena jatkossa on, että alueiden toimintasuunnitelmat ja budjetit saadaan osaksi liiton toimintasuunnitelmaa ja budjetteja. Tämä edellyttää mm. alueiden suunnittelutyön aikaistamista.

Toiminnanjohtaja esitteli ensivuoden suunnitteluun liittyen saamiaan esityksiä ja budjettitoiveita sekä tulorahoituksen epävarmuustekijöitä. Hallitus kävi keskustelua ensivuoden toimintasuunnitelman ja budjetin haasteista.

Toiminnanjohtaja kertasi hallitukselle vireillä olevat avustusten hakuprosessit ja niiden aikataulut.

Hallitus myönsi Lahden Judoseuralle oikeuden järjestää Samurai Cup ykkösen 15.1.2011.

Hallitus päätti, että ennen syysliittokokousta jäsenseuroilta pyydetään ehdokkaita myös hallituksen alaisiin valiokuntiin ja työryhmiin. Ehdokkaille tarjotaan tilaisuus esittäytyä syysliittokokouksessa.

Hallitus päätti, että syysliittokokous pidetään Nastolassa Pajulahden urheiluopistolla sunnuntaina 21.11. kello 14.00 alkaen. Valtakirjojen tarkastus aloitetaan kello 13.30.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran sunnuntaina 3.10. pääkaupunkiseudulla.