Hallituksen päätöksiä 30.1.2011

Judoliiton vuoden 2011 ensimmäinen hallituksen kokous pidettiin Varalassa 30.1.2011.

Käsiteltävänä ja päätettävänä oli seuraavia asioita:

Judoliiton strategia vuosille 2013 – 2016

Työryhmäksi valittiin Esa Niemi, Juhani Tanayama, Esa Kakko ja toimen puolesta Marita Kokkonen. Työryhmä valmistelee rungon, joka esitellään 26.2.2011 seurajohtajakoulutuksessa. Tämän jälkeen ehdotetaan strategiatyöryhmän kokoonpano sekä työn tekemisen aikataulu. Hallituksen kokous nimeää varsinaisen työryhmän. Työn ensimmäinen versio tulee olla esittelyvaiheessa ensimmäisen kerran jäsenseuroille syyskokouksessa 2011.

Tilinkäyttöoikeudet, luottokorttien haltijat ja maksuliikenne

Hyväksyttiin tilinkäyttöoikeudet Judoliitossa, Judoliiton alueilla sekä valmentajakerhossa.

Tiedotettiin aluepäälliköt vuonna 2011

• Itä-Suomi: Jari Kuokka
  • Etelä-Suomi: Jari Hirvi
  • Pohjois-Suomi: Jari Metso
  • Kaakkois-Suomi: Sanna Laitinen
  • Länsi-Suomi: Juha Murtomäki
  • Lounais-Suomi: Aulis Pihlajamäki
  •

Tiedotettiin alueiden toimintasuunnitelmat ja budjetit 2011 ja tehtiin niihin joitakin korjauksia ja oikaisupyyntöjä

Päivitettiin Judoliiton alueiden talousohje

Jäsenyysasiat

Hyväksyttiin Judoseura Shisein anomus.

Hallituksen järjestäytyminen

Hallituksen varapuheenjohtajiksi valittiin vuodeksi 2011:
  • Harry Halttu, valmennusvaliokunnan puheenjohtaja
  • Henry Lipponen, harrastejudovaliokunnan puheenjohtaja
  • Esa Niemi, hallintovaliokunnan puheenjohtaja
  • Valiokuntien puheenjohtajat täydentävät oman alueensa nimeämällä mahdollisesti uusia henkilöitä ja esittävät ne hallituksen seuraavassa kokouksessa.
  • Valmennusvaliokuntaan uudeksi jäseneksi nimettiin Esa Kakko. Juhani Tanayama jäi pois valmennusvaliokunnasta.
  • Hallintovaliokuntaan nimettiin uusina jäseninä Juhani Tanayama ja Hanne Vilpponen. Hallintovaliokunnaasta jäi pois Henna Tulkki. Pekka Lehdeksen tilalle tuli Marita Kokkonen.
  • Hallintovaliokunnan alaisuudessa toimivan kilpailu- ja sääntövalokunnan puheenjohtajaksi nimettiin Esa Kakko. Valiokunnassa jatkaa Ismo Seppänen. Pekka Lehdes jäi pois. Toimen puolesta valiokunnassa on Marita Kokkonen.
  • Tuomarikomissioon nimettiin uusina jäseninä Timo Lehtonen ja sihteeriksi Juhani Sammallahti.  Kaikki vuoden 2010 jäsenet jatkavat.
  • Talousvaliokunnan puheenjohtajaksi nimettiin Juhani Tanayama. Nina Klinga ja Tapio Mäki jatkavat. Kokkonen ja Vilpponen ovat mukana toimiensa puolesta.
  • Judolehden toimitusneuvostosta jäivät pois Pekka Lehdes ja Reino Fagerlund. Uudeksi jäseneksi nimettiin Ilkka Valtasaari. Muutoin vuoden 2010 jäsenet jatkavat.
  • Valiokuntien puheenjohtajat tiedottavat hallituksen kokouksissa omien valiokuntiensa tekemistä asioista.
  •

Matkakulukorvaukset vuonna 2011

Päätettiin liiton luottamushenkilöiden, oto-henkilöiden ja työntekijöiden matkakulu-, puhelin- ym. korvauksista.

Sponsorointi yms. johtopäätöksiä

Esa Niemi esitteli Judoarpajaisten, JudoVisan sekä TV-näkyvyyden yhteenvedon ja johtopäätökset. Esa Niemi ja Marko Malinen koordinoivat listattuja jatkotyöskentelyyn liittyvä asioita.

Judo Finnish Open 2011 (JFO) ja European Cupin tilanne

Todettiin, että Tikkurila jatkaa JFO:ta 2011 ja Tampereen Judo selvittää European Cup 2012-tilannetta. JFO:n 2012 osalta päätettiin, että asiasta tehdään päätös, kun European Cupin tilanne on ratkennut.

Ansiomerkkien myöntäminen

Hyväksyttiin ansiomerkkihakemukset.

Toimintakertomuksen, tilinpäätöksen, tilintarkastuksen aikataulu ja kevään kokousten ajankohdat

Keskusteltiin asioihin liittyvistä aikatauluista ja työnjaosta. Päätettiin, että Judoliiton sääntömääräinen kevätkokous on la 7.5.2011 klo 13.00, Varalan Urheiluopisto, Tampere. Valtakirjojen tarkastus alkaen klo 12.30.

EM-kilpailut 21.-24.04.2011 Istanbul, Turkki

Päätettiin, että EM-kilpailuun lähtevien urheilijoiden ja päävalmentaja Mika Mukkulan lisäksi valitaan joukkueenjohtajaksi puheenjohtaja Mäki.

Keskustelua mm. Sosiaalisesta mediasta, Judoliiton kotisivujen päivityksestä

SM - joukkuekilpailujen punnitus ja painorajat

SM – kilpailuissa on punnitus lauantaina. Sunnuntaina järjestetään Joukkue SM – kilpailu. Päätettiin, että Joukkue SM -kilpailuissa punnitus on lauantaiaamuna tai sunnuntaiaamuna. Kilpailija itse valitsee miten toimii.  Hän voi osallistua punnitukseen lauantaina, jolloin painoraja on juuri se, mikä punnituksessa on eli ylipainoa ei sallita.  Mikäli kilpailija käy punnituksessa sunnuntaina, painoraja on juuri se, mikä punnituksessa on eli ylipainoa ei sallita. Lauantaiaamuna kirjattu paino hyväksytään myös sunnuntaina, ei siis tarvita erillistä punnitusta sunnuntaina, mikäli paino on kirjattu ylös lauantaina.

Talouskatsaus

Keskusteltiin Judoliiton talous- ja maksuvalmiustilanteesta.

Judoliiton henkilöstö esittäytyi

Paikalla olivat Päävalmentaja Mika Mukkula, Nuorten Olympiavalmentaja Markus Pekkola, YourMove koordinaattori, koulutusassistentti, nuorisovastaava Riia Turpela, Toimistosihteeri Hanne Vilpponen sekä Toiminnanjohtaja, ts. Marita Kokkonen.

Hallituksen toimintatavat. Tapio Mäki esittelee.

Tapio Mäki kävi läpi hallituksen toimintatavat.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran 12.3.2011 Tampereella Nuorten SM-kisojen yhteydessä.