Hallituksen päätöksiä 17.1.2010

Judoliiton hallitus piti järjestäytymiskokouksensa 17.1.2010 Helsingissä. Kokouksessa valittiin varapuheenjohtajiksi Harry Halttu, Henry Lipponen ja Esa Niemi.

Yhteenveto Helsingissä 17.1.2010 pidetystä hallituksen kokouksesta

Hallituksen toimintatavat

Käytiin läpi puheenjohtaja Tapio Mäen esitys hallituksen toimintatavoista.

Judoliiton henkilöstön esittäytyminen

Judoliiton henkilöstö esitteli omat toiminta-alueensa ja niiden ajankohtaisia asioita. Hallitus kuuli toiminnanjohtajan esityksen urheilujärjestötoiminnasta ja sen viimeaikaisesta kehityksestä.

Talouskatsaus

Toiminnanjohtaja esitteli taloustilanteen marraskuun lopun lukujen pohjalta.

Tilinkäyttöoikeudet ym.

Käytiin läpi tilinkäyttöoikeudet, luottokorttien haltijat, laskujen hyväksymiset ja maksuliikenneasiat.

Alueiden toimintasuunnitelmat ja aluepäälliköt

Käytiin läpi alueiden toimintasuunnitelmat ja budjetit, jotka olivat hienosti tulleet kaikilta alueilta. Samalla käytiin läpi uudet aluepäälliköt.

Vuoden 2009 parhaiden valinnat

Vuoden 2009 parhaiden valinta oli päätetty sähköposti-päätöksellä joulukuussa.

Vuoden valinnat olivat:

Vuoden miesjudoka: Jani Kallunki, Helsingin Meido-Kan. Näkövammaisten Euroopan mestari 2009.

Vuoden naisjudoka: Jaana Sundberg, Riihimäen Judoseura. Vuoden 2009 EM-kisojen viides.

Vuoden nuori judoka: Katri Kakko, Sodankylän Byakuya. Vuoden 2009 Euroopan nuorten olympiafestivaalien viides.

Vuoden valmentaja: Juha Vainio, Helsingin Meido-Kan. Jani Kallungin valmentaja.

Vuoden judotuomari: Teppo Mattsson, Kirkkonummen Judoseura. Pitkäaikainen laadukas tuomaritoiminta ja Judoliiton tuomarikomission pitkäaikainen sihteeri.

Vuoden kouluttaja: Harri Niemenmaa, Kurikan Seibukan. Pitkäaikainen ja ansioitunut Länsi-Suomen alueen aluekouluttaja.

Vuoden judoseura: Heinolan Judo. Vastaperustettu seura, joka on esimerkillisesti hyödyntänyt seuran käynnistämisessä ja kehittämisessä sekä Judoliiton että muun urheilujärjestökentän tarjoamat tukipalvelut.

Vuoden seurajohtaja: Esa Niemi. Judoliiton suurimman jäsenseuran Tikkurilan Judokoiden puheenjohtaja.

Kaj Lindberg Judoliiton Kunniadojon toiseksi jäseneksi

Suomen Judoliiton Kunniadojo on perustettu vuonna 2008 Judoliiton 50-vuotsijuhlavuoden kunniaksi. Kunniadojo on suomalaisen judon ”Hall of Fame”.

Kunniadojon jäseniksi kutsutaan henkilöitä, jotka ovat tehneet poikkeuksellisen merkittävän elämäntyön suomalaisen judotoiminnan hyväksi.

Kunniadojon ensimmäiseksi jäseneksi kutsuttiin Judoliiton 50-vuotisjuhlan yhteydessä Reino Fagerlund.

Kaj Lindbergin on tehnyt yli 40-vuotisen uran judotoiminnassa. Hän on toiminut lukuisissa judon luottamustehtävissä kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Lisäksi hän on toiminut korkeimmalla mahdollisella tasolla kansainvälisenä judotuomarina.

Palkitsemistilaisuus pidettiin Helsingissä 11.1.2010 Suomen Urheilugaalan yhteydessä. Tilaisuus sai osallistujien taholta hyvän vastaanoton.

Jäsenyysasiat

Todettiin Koulujudo ry:n jäsenyys Judoliitossa päättyneeksi. Lisäksi hyväksyttiin Punkaharjun Judo ry:n eroilmoitus Judoliiton jäsenyydestä. Näiden kahden jäsenyyden päätyttyä Judoliitolla on 121 jäsenseuraa.

Hallituksen järjestäytyminen

Hallitus valitsi varapuheenjohtajiksi Harry Haltun, Henry Lipposen ja Esa Niemen. Haltun vastuualueena on valmennustoiminta. Lipponen vastaa harrastejudovaliokunnan alaisesta toiminnasta ja Esa Niemi hallintovaliokunnan alaisesta toiminnasta. Organisaatiokaavio nimineen ja tehtävineen on julkaistu liiton sivuilla ”Valiokunnat” sivulla.

Olympiakomitean kehitysohjelma

Päätettiin, että Judoliitto lähtee mukaan lajiliitoille tarkoitettuun ”Huippu-urheilun kehitysohjelmaan”. Ohjelma on 1-1 ½ -vuotinen sisältäen noin 8 lähijaksoa, joissa asiantuntijoiden ja konsulttien avustuksella luodaan uusia toimintatapoja tulevaisuuden pysyvän huippu-urheilumenestyksen takaamiseksi. Ohjelma alkaa syksyllä 2010.

Matkakulukorvaukset vuonna 2010

Päätettiin, että liiton luottamushenkilöiden, oto-henkilöiden ja työntekijöiden matkakulut korvataan SLU:n suosituksen mukaisesti poikkeuksena ulkomaanpäiväraha, joka maksetaan luottamus- ja oto-henkilöille 80 % valtion matkustussäännön ja verohallituksen ohjeen mukaisista taksoista. Vanhaa puhelinkulukorvausta päätettiin jatkaa.

Judoliiton toimintasäännöt

Liiton toimintasääntöjen valmistelua jatketaan Esa Niemen johdolla.

Tavara-arpajaiset ja Urheilukanava

Esa Niemi selosti tavara-arpajaisten ja Urheilukanavan televisiointiasioiden etenemisestä.

Toimintakertomuksen, tilinpäätöksen, tilintarkastuksen aikataulu ja kevään kokousten ajankohdat

Päätettiin, että hallitus kokoontuu tilinpäätöskokoukseen 7.3.2010 Vantaalla. Kevätliittokokous pidetään Loviisassa 10.4.2010.

Ansiomerkkihakemukset

Hyväksyttiin ansiomerkkihakemukset.