Hallituksen päätöksiä 12.6.2010

Judoliiton hallitus piti kokouksensa 12.6.2010 Helsingissä. Kokouksessa käsiteltiin mm. valmennuksen lisäbudjettia, MM-kisajoukkueen valintaprosessia, tulevia hanketukihakuja ja vuoden 2011 suunnitteluaikataulua.

Hallitus kuuli toiminnanjohtajan tilannekatsauksen taloudesta toukokuun lopun lukujen valossa.

Hallitus kävi läpi valiokuntien pikakatsauksen meneillään olevista asioista.

Valmennusvaliokunta on järjestämässä heinäkuun lopulle valmentajatapaamista, jossa on tarkoitus keskustella seura- ja liittovalmentajien kanssa valmennuksen asioista.

Harrastevaliokunnan puolella uusittuja koulutusmateriaaleja on otettu käyttöön ja uusia aluekouluttajia on saatu toimintaan mukaan. Kolmostason valmentajakoulutuksen valmistelut on aloitettu yhdessä muiden kamppailulajien kanssa.

Hallintovaliokunnassa judoarpa-asia etenee ja saadaan toteutukseen syksyllä. Tulevan strategian valmistelua on aloitettu.

Hallitus päätti myöntää valmennusvaliokunnalle 15.000 euron lisäbudjetin, jotta loppuvuoden toiminta saadaan vietyä läpi optimaalisesti. Hallitus totesi, että MM-kisajoukkue valitaan Moskovan Grand Slam –turnauksen jälkeen kesä-heinäkuun vaihteessa.

Judoliitto on hakemassa Nuorelta Suomelta kahta hanketukea. Toinen hankkeista on otsikoitu ”Harjoittelukulttuurin kehittäminen” ja toinen ”Nuorten harrastamisen kehittäminen – judon tekniikkakilpailu”. Hallitus totesi, että meneillään olevista hankkeista Judoa kouluihin ja Terve Urheilija päättyvät elokuussa. Lisäksi KKI hanke kaadu oikein sekä seurakehittämisohjelma päättyvät joulukuussa.

Hallitus käsittelee vuoden 2011 toimintasuunnitelmaa ja budjettia syksyn ensimmäisessä kokouksessaan 5.9.2010. Sitä ennen valiokunnat valmistelevat omia toimialueitaan ja toimittavat omat luonnoksensa toiminnanjohtajalle 24.8. mennessä.

Hallitus kävi läpi Opetusministeriön urheilulle suunnattuja nuorten työllistämistukia. Hallitus valtuutti toimiston etsimään sopivaa henkilöä työllistettäväksi Your Move tapahtuman judon järjestelyihin ministeriön tuella.

Hallitus myönsi kevään 2011 toisen Samurai Cupin järjestelyoikeuden Mikkelin Judolle. Lisäksi hallitus myönsi neljä ansiomerkkiä.

Hallituksen kokousta edeltävänä iltana Judoliiton ja Dan-Kollegion hallitukset kokoontuivat vapaamuotoiseen yhteistyötapaamiseen.

Hallituksen seuraavat kokouksen pidetään 5.9. ja 3.10.