Hallituksen päätöksiä 11.6.2011

Yhteenveto Lahdessa 11.6.2011 pidetystä hallituksen kokouksesta.

Talouskatsaus alkuvuoden (tammi-toukokuu) tilanteesta

Päätettiin, että edelleen käytetään talousvaliokunnan puheenjohtajan tekemää exel-taulukkoa valiokuntien talousennusteen eli estimaattien seurantaa taloudenhallinnan apuvälineenä.

Valokuntien katsauksia

Hallinto-, valmennus- ja harrastevaliokuntien katsaukset.

Markkinointivaliokunta/ Marko Malinen esitteli Judolehden mainosmyyntikampanjan, jota suunnataan seuroille.  Esa Niemi esitteli Olympiakamppailukalenteriasian.

Judoliiton aluetoimintamalli 2012.

Marko Malinen esitteli aluetoimintamallia. Päätettiin, että ehdollepanotoimikunta etsii henkilön, jolla on kiinnostusta ja halua hoitaa aluejohtajan tehtävää. Aluejohtaja toimisi kaikkien kuuden Judoliiton alueen esimiehenä. Malinen on yhteydessä Erkki Kokkoseen.

SLU:n taloushallinto

Keskustelua SLU:n taloushallinnon ongelmista.

Nordic Meeting toukokuussa Norjassa

Henry Lipponen kertoi Pohjoismaiden judoliittojen yhteisestä kokouksesta, joka pidettiin Oslossa PM – kilpailujen yhteydessä toukokuussa. Kokouspöytäkirjassa toivottiin kannanottoja seuraaviin aiheisiin. Aiheen perässä on kirjattu Suomen Judoliiton hallituksen kannanotot.

Päätettiin, että Judoliiton toimistosihteeri tekee selkeän esityksen hallituksen kannanotoista. Tapio Mäki vie asiat seuraavaan Nordic Meetingiin Pariisiin elokuun lopun kokoukseen.

1. A long discussion can be summarized in the following points:

• The Nordic championship should be for Nordic countries only. OK.
  • The level of the competition should be as it is to day. OK.
  • Federations can register as many players as they want, as long as all the players have blue belt or above. OK.
  • The entry fee should not exceed 50 euro. OK.
  • Veterans should not be included, but instead have their own Nordic championship. OK.
  • The championship should be held every year in the period from end of May to beginning of June. OK.
  • Information about the date should be in the calendar during October the year before. OK.
  • The invitation should be distributed no later than 2 months before the championship. OK.
  • The national refereeing committee of the hosting federation pick out qualified referees. OK, mutta
  • Suomen Judoliiton hallitus, esittää, että järjestävä organisaatio maksaa kaksi tuomaria/maa, ylläpitokustannukset. Tuomarin matkakustannuksista vastaa lähettävä maa.
  • The championship should not last longer than 9 hours a day. OK.
  • If there are more than 300 participants, the championship should be held at 4 mats. OK.
  • The recommendations for mat sizes should be lower when the championship is held at 4 mats.  EI. Mattojen tulee olla EJU:n sääntöjen mukaan.

As always we also listed the next organizers of NC:

Iceland

Suomi järjestää PM – kilpailut vuonna 2014.

Suomen Judoliitto esittää, että kaikki ilmoittautumiset sallitaan vain maan Judoliiton kautta.

2. The young- judo committee

We therefore agreed to develop two things:

1. A common mandate for the national young- judo committees
  2. A mandate for the Nordic Youth Committee.

We agreed that these mandates should include the following aspects:

• The purpose of the committee
  • Member requirements
  • Primary tasks

Suomen Judoliiton hallitus kannattaa nuorten toiminnan kehittämistä. Suomessa on tehty käytännön toiminnan tasolla hyvää työtä ja oltu aktiivisia myös Nordic Youth Commiteessa.

3. Other areas of Nordic cooperation

We came up with a list of focus areas:

1.    Make a Nordic calendar for elite judo - OK

• Nordic competitions and training camps for national teams (cadet, junior and senior) that the federation and the national teams want to focus on.
  • The federations, after talking to their national team leaders, bring the events that they want to include in the calendar to the next Nordic meeting.
  • It is vital for the participation from all federations that the price for the events in this calendar (participation fee, hotel) is kept as low as possible.

2.    Come up with a Nordic project for developing the quantity and quality of referees – tuomarikomissio ottaa kantaa asiaan. Ja lähettää vastauksen Hannelle.

• All the federations have problems recruiting and educating enough referees.
  • The federations, after talking to their refereeing committees, bring thoughts and ideas on good projects to the next Nordic meeting.

3.    Share experiences on successful and non- successful media, marketing and sponsor projects - OK

• All the federations have big challenges in these areas and everybody is desperate for good ideas.
  • Several new and different projects are recently initiated, and information on results and progress in these projects will be interesting to all the federations.

EJU:n ja IJF:n kongressiedustus sekä osallistuminen kongressin yhteydessä pidettävään Nordic Meeting 19.08. – 28.08.11 Pariisi Ranska

Päätettiin, että Judoliiton edustajana puheenjohtaja Mäki osallistuu MM-kilpailujen yhteydessä järjestettäviin EJU:n ja IJF:n kongresseihin. Lisäksi Mäki osallistuu IJF:n kutsumana ja kustannuksella tutustumalla Lontoon Olympialaisten järjestelyihin ja informaatio tilaisuuteen Lontoossa 21.08.11 sekä IJF:n 60-vuotis juhlagaalaan Pariisissa.

Ansiomerkkien myöntäminen

Hyväksyttiin ansiomerkkihakemukset.

Jäsenyysasiat

Hallituksen kokouksessa 3/2011 käsiteltiin Akaruikan ry:n jäsenyyttä ja päätettiin, että Marita Kokkonen lähettää kyselyn kirjattuna kirjeenä seuran toiminnasta ja laskun maksamattomista jäsenmaksuista sekä Judoliiton säännöt. Toiminnanjohtaja lähetti kyselyn Akaruikanin puheenjohtajan sekä seuran osoitteeseen 13.4.2011. Molemmat kirjeet palautuivat takaisin Judoliittoon 10.5.2011 saatteella, ei noudettu.

Judoliiton sääntöjen mukaan Akaruikan ry voidaan katsoa eronneeksi.

Judoliiton hallituksen vuosikellon päivitys – budjetti 2012 tekeminen ja syksyn kokousten ajankohdat

Seuraava kokous 3.9.2011 Varalassa. Varapuheenjohtajat lähettävät budjettiesitysluonnokset ja toimintasuunnitelmaluonnokset Judoliiton 19.8. mennessä.

Lokakuun kokous 9.10.2011 Helsingissä.

Tarkennus Judoliiton matkojen päivärahakäytäntöön

Päätettiin, että Judoliiton matkojen päivärahakäytäntöä tarkennetaan. Mikäli henkilöstön työmatkaan tai vapaaehtoiseen, omatoimen ohessa tehtävään judomatkaan liitetään oma loma- tai vapaa-ajan matka, niin päivärahan laskeminen lopetetaan siihen kelloaikaan, kun varsinainen tehtävä päättyy ja oma loma alkaa. Ei oletettuun kotiinpaluuaikaan.

Suomen Budosport Ab:n kanssa solmittu yhteistyösopimus

Hallitus merkitsee asian tiedoksi.

Olympiakamppailutapahtuman tilanne

Judoliitto hankkii tapahtumaan liput hallituksen jäsenille. Lippu sisältää liiton edustusvelvollisuuden.

Olympiakomitean kehitysprosessi

OK:n kehitysprosessi on edennyt hyvin. Prosessista syntyvä urheilijan urapolku on hyvässä mallissa. Seuraavat ja viimeiset kokoukset ovat ma 5.9. sekä to 20.10. (päätöstilaisuus). Molempiin tilaisuuksiin toivotaan mukaan myös hallituksen jäseniä Henry Lipposen ja Harry Haltun lisäksi.

Samurai Cup 3 ajankohdan ja järjestäjän vaihtaminen

Tämän vuoden Samurai Cup 3:n kanssa samaan aikaan järjestetään nuorten Swedish Open. Markus Pekkola on valmistellut asiaa ja ollut yhteydessä Joensuun ja Raision toimihenkilöihin. Samurai Cupin siirtämisestä aikaisempaan ajankohtaan ja Raisioon on mahdollinen sekä Joensuun että Raision puolesta.   Samurai Cup 3 siirretään Raisioon la 10.9. Ryhti-shiain yhteyteen.

Seuraava hallituksen kokous on 3.9.2011 Tampereella.
Lokakuun hallituksen kokous 9.10.2011 Helsingissä.