Hallituksen kokoustiedote 5/2016

Hallitus hyväksyi vakuutusehdot ja valmennuskeskukset

Hallituksen kokoustiedote 5/2016

Jäsenvakuutuksen ehdot paranivat väliaikaisesti nyt päättyväksi vakuutuskaudeksi, kun OP-Pohjola halusi yhtenäistää ja markkinoida urheiluvakuutuksiaan. Hintapaine vakuutusyhtiön taholta on nyt jälleen palannut. Vakuutusmaksun roiman korotuksen välttämiseksi hallitus hyväksyi kokouksessaan 28.8. neuvotteluratkaisun, jossa vakuutuksen korvauskatto laskee takaisin 5000 euroon. Halukkailla on toissavuotiseen tapaan mahdollisuus ottaa 40 eurolla lisävakuutus, joka nostaa korvausten ylärajan 15 000 euroon.

Judoliitto suosittelee lisävakuutuksen ottamista, koska leikkausta vaativien vammojen hoitokustannukset ylittävät helposti 5000 euroa. Ohjeet vakuutuksen ottamiseen tulevat judoliiton nettisivuille. Vakuutuskausi vaihtuu 1. syyskuuta.

Vuoden 2017 alusta aikuisten valmennuskeskuksena toimii Varala / Tampereen urheiluakatemia ja alle 18-vuotiaiden valmennuskeskuksena Pajulahti / Päijät-Hämeen urheiluakatemia. Niihin keskitetään mainittujen ryhmien leiritys ja järjestetään päivittäisvalmennus. Lisäksi päivittäisvalmennus jatkuu pääkaupunkiseudun urheiluakatemiassa.

Judoliitto tutkii mahdollisuutta ryhtyä järjestämään alle 18-vuotiaiden Euroopan-cup-kilpailua vuosittain Vantaalla marraskuusta 2017 alkaen.

EJU on antanut Vantaalla pidettyjen alle 18-vuotiaiden EM-kisojen järjestelyistä yksityiskohtaisen arvioinnin, jossa yli 30 osa-alueesta annettiin arvosanat asteikolla 1-5. Keskiarvoksi tuli mainio 4,2. Kisoissa työskennelleille vapaaehtoisille tehdyssä kyselyssä 73 prosenttia sanoi olleensa erittäin tyytyväisiä päätöksestään osallistua tapahtumaan.

Vuoden 2017 Samurai cup 1 myönnettiin järjestettäväksi Orimattilan judoseuralle.

Judoliiton syysliittokokous järjestetään 26. marraskuuta Lahdessa Valon ja OK:n superviikonlopun yhteydessä. Viikonlopun ohjelmasta lisää tietoa alta liitteestä.

Ladattavat tiedostot: