Hallituksen kokoustiedote 5/2013

Judoliiton hallitus piti kesäkokouksensa Lahdessa 7.-8.6. Kaksipäiväisessä perinteisessä kesäkokouksessa hallitus ottaa itselleen aikaa keskustella ajankohtaisista kysymyksistä epämuodollisesti ja ajan kanssa.

Kokouksessa käsiteltiin kamppailulajien mahdollisia tulevia yhteisiä toimitiloja Olympiastadionilla vuoden 2018 jälkeen stadionin remontin valmistuttua. Puheenjohtaja Niemi on tehnyt asiasta alustavia tunnusteluja muiden kamppailuliittojen suuntaan ja saanut asialle positiivista vastakaikua.

Vuoden 2014 Pohjoismaiden mestaruuskilpailut järjestetään Orimattilassa. Kisamajoitus on tarkoitus järjestää Lahteen. Kisapaikan ja hotellien väliin tulee bussikuljetukset.

Alueuudistus on edennyt suunnitelman mukaan. Etelä-Suomen aluetta lukuun ottamatta kaikkien alueiden tilit on lakkautettu. Alueiden rahavarojen siirto alueiden päättämiin kohteisiin on vielä osittain työn alla.

Hallitus kuuli toiminnanjohtajan tilannekatsauksen Green Hill –varustesopimuksesta. Judoliitto on nyt solminut sopimuksen suoraan Green Hillin kanssa sekä Green Hill tuotteiden maahantuojaksi ryhtyneen Nidan Oy:n kanssa. Sopimukset ovat voimassa vuoden 2016 loppuun asti.

Hallitus kuuli raportit Päijät-Hämeen ja Tampereen urheiluakatemioiden tilanteista. Hallitus päätti, että valmennusvaliokunta valmistelee ja toteuttaa budjettinsa puitteissa akatemioiden vaatimat toimenpiteet.

Hallitus nimesi vuoden 2014 alusta voimaan tulevien kilpailumääräysten valmistelijaksi Tero Rönkön ja viran puolesta toiminnanjohtaja Pekka Lehdeksen. Tavoitteena on tehdä peruspäivityksen sijaan perusteellisempi kilpailumääräysten uudistaminen. Rönkkö kutsuu työryhmään mukaan tarvittavan määrän asiantuntijoita.

Hallitus keskusteli strategiapäivän annista ja vireille pannuista ja pantavista hankkeista. Annikka Mutanen laatii Strategiatatamille kirjoituksen strategian mukaisten toimenpiteiden etenemisestä.

Hallitus keskusteli uuden päävalmentajan johdolla järjestettävästä tilaisuudesta, jossa käydään läpi judotaitojen opettamista valmentajien kanssa. Hallitus päätti myös, että urheilijoille järjestetään oma infotilaisuus strategiasta joululeirin yhteyteen.

Koulutus- ja nuorisopäällikkö Sanna Pyykönen esitteli hallitukselle kamppailulajien yhteistä Liikkuva kouluhanketta ja kertoi seurakehittämiskoulutuksen kolmannen kierroksen käynnistämisestä syksyllä. Lapsille hahmotellaan uutta kilpailujärjestelmää ja sen testaamiseen etsitään pilottikisoja syksyksi.

Hallitukselle esiteltiin kesän ja alkusyksyn aikana tehtävän liiton kotisivu-uudistuksen luonnoksia ja kustannusarviota. Hallitus valtuutti viestintävaliokunnan viemään läpi Judoliiton kotisivujen uudistuksen.

Hallitus päätti loppuvuoden kokouspäivät ja paikat seuraavasti:

17.8. Helsingissä

21.9. Tampereella

26.10. Tampereella

1.12. Tampereella

1.12. on hallituksen kokouksen lisäksi syysliittokokous.