Hallituksen kokoustiedote 2/2013

Judoliiton hallitus kokoontui Helsingissä 10.2.2013. Kokouksessa päätettiin muutamista korjauksista kilpailumääräyksiin. Kokouksessa käytiin läpi uuden katavaliokunnan asioita ja Dan-Kollegio yhteistyötä. Lisäksi hallitus sai raportin Euroopan Judoliiton kongressista. Tilinpäätöksen valmistumista käsiteltiin myös.

Hallitus kävi läpi valmisteilla olevaa 2012 tilinpäätöstä. Todettiin, että tilinpäätös näyttäisi asettuvan tulokseltaan hyvin lähelle budjetoitua.

Hallitus päätti korjata muutaman virheen, jotka olivat jääneet kilpailumääräyksien päivitysversioon. Korjaukset ovat:

1.       Rajoitus enintään sata ottelijaa per ottelualue per ottelupäivä ulotetaan kaikkiin kotimaisiin kilpailuihin. Tämä oli vahingossa jäänyt kilpailumääräyksissä koskemaan vain Samurai Cupeja, vaikka tarkoitus oli, että sääntö koskisi kaikkia kisoja.

2.       Ikäluokkien muututtua rajoitus, jonka mukaan ensimmäisen vuoden B-nuori ei voi osallistua A-nuorten sarjoihin Samurai Cupeissa, nuorten SM-kisoissa ja nuorten Finnish Openissa.

Hallitus käsitteli samalla syksyn Kymijoki Shian ja nuorten Finnish Openin järjestelyitä. Niistä todettiin, että järjestäjän tulee jatkossa mukautua periaatteeseen ”enintään sata ottelijaa per tatami per kilpailupäivä” joko rajaamalla osallistujamääriä, muuttamalla kisan kaksipäiväiseksi tai järjestämällä lisää ottelualueita.

Kokouksessa käsiteltiin Dan-Kollegion kanssa tehtävän yhteistyösopimuksen luonnosta. Samalla hallitus päätti myöntää pienen määrärahan katatuomareiden tietotaidon varmistamiseen ja ylläpitämiseen kansainvälisissä tapahtumissa.

Hallitus merkitsi tiedoksi syyskuussa 2012 Tampereella käydyn Eurooppa Cupin talousraportin. Hallitus kuuli nuorten SM-kisojen järjestäjän terveiset kisajärjestelyiden etenemisestä. Hallitus kuuli Tikkurilan Judokoiden terveisinä, että seura ei järjestä syksyllä 2013 Finnish Openia. Hallitus päätti, että jäsenseuroille tarjotaan mahdollisuutta ottaa Finnish Open järjestettäväkseen.

Hallitus hyväksyi toiminnanjohtajan valmisteleman esityksen Judoliiton lausunnoksi Valo ry:n strategiasta ja säännöistä.

Hallitus päätti perustaa työryhmän varmistamaan strategian etenemistä. Työryhmään nimettiin puheenjohtajisto, Annikka Mutanen ja toiminnanjohtaja.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran 3.3.2013 käsittelemään tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen sekä muita asioita.