Etelä-Suomen uusi aluepäällikkö esittäytyy

Kahdeksan vuotta aluepäällikkönä toiminut Erkki Jokikokko on työnsä tehnyt. Nyt on minun ja meidän vuoromme.

Tervehdys Etelä-Suomen alueen judokat!

Alueparlamentti kokoontui sunnuntaina 13.12.2009 Nummelassa. Kokouksessa alueen seurojen edustajat valitsivat minut aluepäälliköksi vuodeksi 2010.

Kiitos luottamuksesta!

Lyhyt esittely itsestäni:

Olen 49 -vuotias vihtiläinen, lähtöisin Keski-Pohjanmaalta Ylivieskasta, asun Nummelassa ja uusioperheeseen kuuluu avopuolisoni Tiina ja viisi lasta, joista kaksi( Tessa 18v. ja Sofia 11v. ) asuu vielä kotona sekä nelijalkainen Rölli -leonberginkoira. Työskentelen OP - Pohjola -ryhmässä Autovahinkoyksikössä tarkastuspäällikkönä.

Opiskellessani Turussa aloitin judoharrastuksen v.1981 Budokwai ry:n dojolla, mikä silloin sijaitsi Kupittaan hallin nurkassa. Suoritin keltaisen vyön 22.4.81 (myöntäjä Veli-Matti Hakanen). Opiskelussani tuli vuodeksi tauko ja siirryin kotikonnuille Ylivieskaan töitä tekemään. Harjoittelin Nivalan Kazoku -judoseurassa ja suoritin siellä oranssin vyön 31.1.82 (myöntäjä Juha Hauhia). Alueleirillä Raahessa 1.7.82 vihreän vyön myönsi minulle nykyinen tuomarikollegani Matti Tieksola.

Syksyllä -82 palasin Turkuun opiskelemaan ja treenasin judoa Budokwaissa, kunnes aloitin opiskelut pääkaupunkiseudulla syksyllä -83. Judon harrastaminen jatkui Espoossa Tapion Judo Ikari ry:ssä, mutta iltaopiskelujen myötä judo jäi vuosiksi pois. Muutimme perheen kanssa Nummelaan v.-90 ja innostuin juoksemisesta. Juoksin v.91-95 lähes päivittäin (Forrest Gump)ja plakkariin kertyi 4 HCM -maratonia, useita pääkaupunkiseudun hölkkätapahtumia ja vuodessa kertyi 2 - 3000 juoksukilometriä.

Jonne -poikani aloitti koulun v. -94 ja ilmoitin hänet Nummelan Judo ry:n judon peruskurssille ja kysyin vaivihkaa, pääsiskös' iskä myös treenaamaan ja satuin mainitsemaan, että on vihreä vyö vuosien takaa. Paikalla oli K. Lindberg ja H. Tenhunen, jotka hyökkäsivät heti kimppuuni, että ilman muuta, tervetuloa… ja siitä se sitten lähti.

Vuonna -95 tammikuussa olin ohjaamassa junnujen harjoituksia ja sitä touhua kesti v. 2009 toukokuuhun asti. Vuosina 1996- 2007 olin Nummelan Judon hallituksen jäsen ja tästä ajasta 9 vuotta seuran puheenjohtaja. Tuomarin peruskurssin suoritin 3.2.1996 ja olen nyt kolmatta vuotta aluetuomarina sekä tuomarikouluttajana Etelä-Suomen alueella. Aluejohtoryhmässä olen ollut vuosina 1999 - 2001 ja nyt uudestaan vuodesta 2008. Mustan vyön (1.dan) suoritin 14.12.2002.

Että tällainen historia on takana

***********

Aluejohtoryhmä 2009 pyysi, että Erkki Jokikokko listaisi aluepäällikön tehtäviä ja vuosittaisia tekemisiä paperille, jotta saisimme jonkinlaisen kuvan tulevista haasteista. Erkki on tehnyt valtavan työn vuosina 2002 - 2009 ja voin sanoa, että Etelä-Suomen alueen nykyinen tila on hänen intohimonsa ja sinnikkyytensä tulos. Alue on varmasti suurin jo pelkästään tapahtumien puitteissa ja tämän kaiken tiedottaminen on ollut pitkälti Erkin harteilla. Kiitos Erkki!

Nykyisessä Aluejohtoryhmä 2010:ssä on jaettu tehtäviä: koulutuskoordinaattorina toimii Nina Nikulainen ja alueleirikoordinaattorina Risto Karvonen sekä Tehotiimi - että Junnu Cup -koordinaattorina Erkki Jokikokko. Tiedottajina toimii koko Aluejohtoryhmä.

Odotukset vuodelle 2010: Toivon, että alueen seurojen yhteistyö on mutkatonta ja eteenpäin vievää. Kehitetään ja kehitytään yhdessä.

Olkaa rohkeasti yhteydessä minuun (jari.hirvi@es-judo.net) päivisin tai puhelimitse (0500 501 497) iltaisin.

Jari Hirvi