Hallituksen uudet jäsenet vasemmalta Esa Korkia-aho, Teija Meling ja puheenjohtaja Esa Niemi. Kuvasta puuttuu Joonas Könttä. Kuva. Tero Rönkkö.

Esa Niemi Judoliiton puheenjohtajaksi

Suomen Judoliitto piti syyskokouksensa Vantaalla 21.11.2020 Olympiakomitean Superlauantai -tapahtumassa. Kokouksessa valittiin Judoliitolle puheenjohtajaksi Tikkurilan Judokoiden Esa Niemi kaudelle 2021-2023. Liiton hallitukseen valittiin kolme uutta jäsentä. Myöhemmin samana päivänä Esa Niemi valittiin myös Suomen Olympiakomitean hallituksen jäseneksi. Päivi Tolppanen valittiin Paralympiakomitean varapuheenjohtajaksi.

Esa Niemi valittiin puheenjohtajaksi ilman vastaehdokkaita. Niemi on toiminut Judoliiton puheenjohtajana aiemmin kaudella 2013-2015.

Liiton hallitukseen erovuoroisten tilalle kaudelle 2021-2023 valittiin helsinkiläisen Meido-Kanin Esa Korkia-aho, Tikkurilan Judokoiden Teija Meling ja jyväskyläläisen Jigotain Joonas Könttä.

Syyskokous hyväksyi liitoille vuoden 2021 toimintasuunnitelman ja budjetin, jonka menojen loppusumma on 1.109.187 euroa.

Syyskokous hyväksyi myös hallituksen muutosesitykset toimintasääntöihin ja kurinpitosääntöihin.

Voit tutustua kokouksen materiaaleihin syykokouksen sivulla klikkaamalla tästä.

Judoliiton syyskokouksen kanssa samaan aikaan pidettiin Suomen Paralympiakomitean syyskokous, jossa valittiin judoka Päivi Tolppanen Paralympiakomitean varapuheenjohtajaksi. Tolppanen on ensimmäinen judoka, joka on tullut valituksi Paralympiakomitean varapuheenjohtajaksi.

Judoliiton syyskokouksen jälkeen pidetyssä Suomen Olympiakomitean syyskokouksessa Esa Niemi valittiin Olympiakomitean hallituksen jäseneksi. Niemi on ensimmäinen judoka, joka on tullut valituksi Olympiakomitean hallitukseen.