Esa Niemi IJF:n Judo for Peace -komitean jäseneksi

Suomen Judoliiton puheenjohtaja Esa Niemi on valittu Kansainvälisen Judoliitto IJF:n Judo for Peace -komitean jäseneksi.

Kansainvälinen Judoliitto IJF kertoo sivuillaan puheenjohtajansa Marius Vizerin henkilökohtaisesti kutsuneen Suomen Judoliiton puheenjohtaja Esa Niemen jäseneksi Judo for Peace -komiteaan. Niemestä tulee näin toinen suomalainen (lääkäri Lauri Malinen on edustanut Suomea lääkintäkomiteassa), joka on päässyt IJF:n komiteoihin.

Niemi tapasi Vizerin Chelyabinskin MM-kisojen yhteydessä yhdessä Olympiakomitean ja Valon puheenjohtaja Risto Niemisen kanssa. Keskustelut siirtyivät pian Niemen työuraan ja kiinnostuksen aiheisiin, ja esimerkiksi Niemi Oy:n yhteistyöhön presidentti Martti Ahtisaaren CMI:n (Crisis Management Initiative) kanssa.

Tapaamisen loppukaneettina Vizer, joka toimii myös SportAccordin puheenjohtajana, kysyi Niemen halua liittyä Judo for Peace -komission jäseneksi.

IJF:n tiedotteessa Niemi kertaa judouraansa sekä kiittää mahdollisuudesta päästä mukaan Judo for Peacen toimintaan: "On kunnia tulla valituksi tekemään tärkeää työtä judon eteen. Judo for Peacen arvot ja tavoitteet ovat erittäin lähellä omiani."

Tästä linkistä napauttamalla pääset alkuperäiseen uutiseen.