Kuva: EJU / Carlos Ferreira

Emilia Kanervalle otteluvoitto alle 21-vuotiaiden EM-kisoissa

Alle 21-vuotiaiden EM-kisoissa Sofiassa toisen ottelupäivän suomalaissaldoksi jäi Emilia Kanervan avauskierroksen otteluvoitto alle 63-kiloisten sarjassa.

Emilia Kanervan avausvastustajaksi tuli Bosnia-Hertzegovinan Andjela Samardzic. Ottelu eteni Kanervan hallinnassa. Samardzicia varoitettiin kahdesti, mutta ilman pistesuorituksia ratkaisua jouduttiin hakemaan jatkoajalta. Kun jatkoaikaa oli käyty vajaa puoli minuuttia, Kanerva sai Samardzicin pitävään sidontaan, joka tuotti ipponin.

Toiseen otteluunsa Kanerva sai vastustajakseen Ranskan Manon Deketerin. Ottelu alkoi Kanervan hallinnalla. Deketeriä varoitettiin kahdesti. Minuutti ennen otteluajan loppua Deketer onnistui rullaamaan käsikieppinsä waza-arin arvoiseksi suoritukseksi. Hetkeä myöhemmin Deketer toisti temppunsa. Näin viime vuoden pronssimitalistin Emilia Kanervan oli tyytyminen selviytymiseen 16 parhaan joukkoon kaaviossa.

Alle 81-kiloisissa Oskari Mäkinen otteli avauskierroksen ottelunsa Unkarin Robert Rajkain. Varsinaisella otteluajalla Mäkistä varoitettiin kahdesti ja Rajkaita kerran. Jatkoajalla Rajkai tasasi varoitustilit. Kun jatkoaikaa oli oteltu puolitoista minuuttia, Rajkai onnistui waza-arin arvoisesti lonkkaheitossaan. Näin Mäkisen turnaus päättyi avauskierroksen tappioon.

Turnauksen tulospalvelu ja netti-TV-lähetys on saatavilla Euroopan Judoliiton nettisivujen kautta www.eju.net

Turnaus jatkuu lauantaina raskailla sarjoilla ja sunnuntaina joukkuekilpailulla. Suomella ei ole edustusta viikonlopun otteluissa.