EM-joukkue valittu Montpellieriin

Judoliitto on valinnut Ranskan Montpellierissä 24.-27.4. käytäviin miesten ja naisten EM-kilpailuihin joukkueen. Tällä kertaa Suomea edustaa kisoissa neljä miesjudokaa.

Suomen joukkue Ranskan Montpellierissä 24.-27.4.2014 käytävissä EM-kisoissa:

Miehet alle 60 kg
Juho Reinvall, Tampereen Judo
Vadud Balatkhanov, Suomen Kamppailu-urheilijat

Miehet alle 73 kg
Eetu Laamanen, Tampereen Judo

Miehet alle 81 kg
Antti Virta, Oulun Judokerho

Suomen tämän hetken ykkösjudoka ja maailman listan kolmatta sijaa pitävä alle 52-kiloisissa otteleva Riihimäen Judoseuran Jaana Sundberg joutuu jättämään EM-kilpailut väliin. Sundberg jää kisoista pois viime viikot vaivanneen käden vuoksi.

- Lääkärin kanssa tultiin siihen johtopäätökseen, että nyt on parempi huilata ja selvittää, mikä kädessä on kuin, että lähtee vajaakuntoisena EM-tatameilla. Totta kai kisojen väliin jääminen harmittaa. Niihin oli asetettu kevään päätähtäin mutta kesäkuussa alkavia Rion olympiakarsintoja ajatellen, tauko on parempi ottaa nyt kuin esimerkiksi kesällä ennen MM-kisoja, kommentoi Jaana Sundberg tilannetta.

Miesten alle 60-kiloisten sarja otellaan torstaina 24.4. Alle 73- ja 81-kiloisten sarja otellaan perjantaina 25.4.

Joukkueen valmentaja toimii päävalmentaja Pascal Tayot. Suomalaisia judotuomareita kilpailussa edustaa Kari Neuvonen.

Kisoja voi seurata kisapäivinä seuraavien nettilinkkien kautta:

Suora nettitelevisiointi, tulospalvelu ja kuvia: www.eju.net

Twitter: https://twitter.com/JudoEurope

Lisätietoa urheilijoista tulostietokannasta: www.judoinside.com

Kotimaiset kannustushuudot: https://twitter.com/judoliitto

Kisajärjestäjän oma nettisivut löydät täältä.

Katson kisojen videotraileri tästä.