EM 2019 tapahtuma valittiin Vantaan urheiluteoksi

Vantaan urheilugaala kokosi 5.2. reilut 250 urhelijaa, seuratoimijaa , kuntapäättäjää ja taustavaikuttajaa Sokos hotelli Vantaaseen. Tilaisuudessa juotiin mitalikahvit ja jaettiin huomionosoitukset 10 kategoriassa.

Tikkurilan Judokoiden syyskuussa järjestämä judon alle 21-vuotiaiden EM- kilpailu sai arvoisensa päätöksen, kun tapahtuma palkittiin vuoden urheilutekona. Valintaan vaikutti mm kansainvälisyys, sillä kisatatamilla nähtiin 4 päivän aikana kamppailijoita yli 40 maasta. Tapahtuman järjestelyihin osallistui 150 vapaaehtoista.

Tikkurilan judokoitten puheenjohtaja Erkki Kokkonen arvostaa palkintoa korkealle, sillä niinkin isossa kaupungissa kuin Vantaalla on paljon kansainvälisiä urheilutapahtumia ja monia muitakin hyviä ehdokkaita palkinnolle oli.

EM-kisat saivat suitsutusta myös tuoreessa Euroopan judounionin (EJU) arviointiraportissa, jossa tapahtumat eri osa-alueet arvioitiin korkealle. Raportin arvosanat olivat parantuneet vuoden 2016 kadettien kisojen raportista edelleen, vaikka jo silloin arvosanat olivat kiitteleviä. Tämäkin raportti osoitti kisaorganisaation kehityshalukkuuden ja kyvyn parantaa toimintaa.