Kuva: Eetu Laamanen

Eetu Laamanen alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentajaksi

Judoliiton alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentajaksi on valittu Eetu Laamanen. Otto Favén sijaistamaan valmennuspäällikön vanhempainvapaata.

Eetu Laamanen on entinen MM-tason judoka, jonka urheilijan polku on vienyt pienestä Kiteen Kipponin judoseurasta Tampereen Judon ja - urheiluakatemian kautta maailmalle. Pariisissa vietetyt viimeiset viisi vuotta ovat entisestään tuoneet näkemystä ja kokemusta huippujudon toimintakulttuurista ja paikallisesta seuratoiminnasta (pariisilainen judon suurseura ACBB).

Urheilu-uran ohella Eetu on kouluttautunut tradenomiksi sekä suorittanut judo-ohjaajan ammattitutkinnon, joka antaa pätevyyden toimia judo-valmentajana Ranskassa. Valmennuksen opintoja Laamanen tulee myöhemmin täydentämään valmentajan ammattitutkinnolla.

- Tartun innolla uusiin haasteisiin. Judoliitto on tehnyt suuria muutoksia valmennukseen ja Urhea-hallin myötä urheilijat ja valmennustiimi siirtyvät syksyllä saman katon alle. Osana tätä valmennustiimiä tehtäväni on valmistaa monipuolisia nuoria judokoita kohti oman ikäluokkansa kärkeä ja judokan urapolun seuraavia askelmia. Haluan olla mukana nostamassa suomalaista judoa takaisin mitalikantaan, kertoo Eetu Laamanen.

- Saamme Eetusta hyvän lisäyksen valmennustiimiimme. Hänellä on oman kilpauran kautta vahva kokemus huippujudosta sekä laaja judokentän tuntemus niin Suomessa kuin maailmalla. Uskon Eetun olevan loistava henkilö nuorten judokoidemme kokonaisvaltaiseen kehittämiseen, kertoo valmennuspäällikkö Jaana Jokinen.

Alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentajan tehtävään oli 14 hakijaa 10 eri maasta. Laamasen työtehtävä on määräaikainen 1.8.2021 – 31.12.2024.

Otto Favén valmennuspäällikön sijaiseksi

Judoliiton valmennuspäällikön vanhempainvapaan sijaiseksi on valittu Otto Favén. Hän on työskennellyt Judoliitossa nuorten valmentajana vuodesta 2013 lähtien, joten hän oli luonteva valinta sijaistamaan valmennuspäällikön vanhempainvapaata.

Alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentajana 31.7.2021 asti työskentelevä Favén ottaa valmennuspäällikön tehtävän vastuulleen 1.8.2021 alkaen.