Kuva: EJU Media Gabriel Juan

Artur Kanevetsille otteluvoitto alle 21-vuotiaiden EM-kisoista

Alle 21-vuotiaiden EM-kisojen viimeisenä ottelupäivänä Kroatian Porecissa otteluvuorossa oli Tikkurilan Judokoiden Artun Kanevets, joka ylsi yhteen otteluvoittoon.

Alle 90-kiloisissa otteleva Artun Kanevets sai avausotteluunsa vastustajaksi Turkin Omer Aydinin. Ottelun alussa Aydin sai jokaisesta aloituksesta yrityksen itselleen ja ajoi näin passiivisuusvaroituksen Kanevetsille. Puolentoista minuutin ottelemisen jälkeen Aydin joutui ahtaalle Kanavetsin hyökätessä ja joutui ottamaan varoituksen väärästä otteesta. Kun ottelua oli käyty reilu kaksi minuuttia, Kanevets sai vahvalla kahvaotteellaan vietyä Aydinia wazarin arvoisesti uhrautumisheitollaan. Puoli minuuttia myöhemmin Kanvets lähes onnistui käsivarsiheitossaan. Aydin kiepsahti takapuolelleen ja pisteet jäivät saamatta. Selväksi kuitenkin kävi, että Aydin on otettavissa käsivarsiheitolla. Kun ottelu oli reilu minuutti jäljellä Aydinia varoitettiin passiivisuudesta. Kun ottelua oli jäljellä 40 sekuntia, Kanevetsin tehokas käsivarsiheitto saatteli Aydinin ipponin arvoisesti selälleen.

Toisessa ottelussa Kanevetsin vastus koveni selvästi, kun vastaan asteli viime vuoden Vantaan alle 21-vuotiaiden EM-kisojen pronssimitalisti Georgian Mikheili Bekauri. Ottelu ehti vanheta vain yhdeksän sekuntia, kun Bekauri heitti Kanevetsin osotogarillaan ipponin arvoisesti selälleen. Näin Kanevetsin EM-taival päättyi toisen kierroksen tappioon.

18-vuotias Artur Kanevets ottelee ensimmäistä vuottaan alle 21-vuotiaiden ikäluokassa.

Voit seurata EM-kilpailuja Euroopan Judoliiton verkkpalvelussa www.eju.net