Alle 23-vuotiaiden EM-kilpailuihin Wroclawiin kovin odotuksin

Tänä vuonna jo kaksi aikuisten European Cup -kilpailua voittanut Tikkurilan Judokoiden Jaakko Alli tähtää Puolassa mitaleille. Puolan Wroclawissa 14.-16.11.2014 selvitellään alle 23-vuotiaden Euroopan kärki.

Suomen kolmen ottelijan joukkue lähtee tulevana viikonloppuna taistelemaan mitalisijoista. Valmistelut ovat sujuneet mallikkaasti, lukuunottamatta Jaakko Allin viime viikolla hajoittamaa kahta käden nivelsidettä. Alli sanoi kuluneella viikolla antamassaan haastattelussa tavoittelevansa sijoitusta kolmen parhaan joukkoon.

Myös Kakko, joka mm. sijoittui kolmanneksi Helsingborgin aikuisten European Cupissa lokakuussa, omaa oivat menestysmahdollisuudet. Samuli Viitanen, joka ottelee Allin tavoin alle 90 kiloisissa, ei aivan ole yltänyt syksyn mittaan vastaaviin suorituksiin, mutta omaa ehdottomasti potentiaalia menestyä.

Suomen joukkue:

Naiset alle 52 kg

Katri Kakko
Ottelee perjantaina 14.11.

Miehet alle 90 kg

Jaakko Alli ja Samuli Viitanen
Ottelevat sunnuntaina 16.11.

Joukkueen valmentajana toimii päävalmentaja Pascal Tayot. Suomalaistuomareista kutsun kisaan on saanut Veli-Matti Karinkanta.

Kilpailujen live nettilähetystä ja tulospalvelua on saatavilla Euroopan liiton nettisivuilta osoitteessa www.eju.net