Alle 15-vuotiaiden ja valmentajien yhteisleirillä harjoiteltiin monipuolisesti

Judoliiton strategian mukainen nuorten ja heidän valmentajiensa yhteisleiri 28. – 29.11.2014 keräsi lähes sata osallistujaa 22 seurasta.

Orimattilan urheilutalon 500 neliömetrin tatamilla harjoiteltiin judon perusasioita niin pystyssä kuin matossa. Harjoituksiin kuului runsaasti randoria ja tilannetaisteluita sekä kehon huoltoa ja liiketaitoharjoittelua. Leirin vetäjinä toimivat Ivan Moreno Espanjasta, Mika Toroi ja Manne Isoranta. Sekä valmentajilla että urheilijoilla viikonloppuun sisältyi myös ryhmätöitä ja luentoja. Valmentajien mentoroinnin hoitivat asiantuntevasti Arttu Laitinen ja Peter Mickelsson.

Leirin aikana kartoitettiin nuorten taitoja, tahtoa ja valmiuksia siirtyä Judoliiton maajoukkuevalmennukseen. Vuoden vaihteessa ikäluokkaa vaihtavista asenteensa osoittaneille suositeltiin ilmoittautumista Alle 18-vuotiaiden joululeirille.

Alle 15-vuotiaiden valmennusleirien tavoitteena on kerätä nuoret judokat harjoittelemaan yhdessä ja ne toimivat myös ensimmäisenä askeleena matkalla tavoitteellisempaan harjoitteluun maajoukkuetasolla.

Leiri toteutettiin Suomen Judoliiton, Orimattilan Judoseuran, Judovalmentajakerhon ja Judon Tuen yhteistyönä. Seuraava alle 15-vuotiaiden valmennusleiri järjestetään Turussa liikuntakeskus Alfassa 13. – 14.3.2015.