Aatu Laamanen täydentää universiadijoukkuetta

Aatu Laamanen on valittu Suomen kesäuniversiadijoukkueeseen joukkueen toisessa valinnassa. Universiadien kesäkisat käydään Taiwanin Taipeissa 19.-30.8.2017.

Jo ensimmäisessä valinnassa joukkueeseen otettiin judokoista Alexandra Barton, Marianne Kosonen sekä Otto Koponen.

Laamanen valittiin nyt, kun hänen opiskelupaikkansa varmistui kesäkuun lopussa. Laamanen on kilpaillut tämän ja viime vuoden aikana Euroopan Cup -tasolla sijoittuen pari kertaa viidenneksi. Alle 21-vuotiaiden Euroopan Cupissa 2015 Roamniassa Laamanen voitti sarjansa.

Urheilijoiden valintakriteerinä on potentiaalinen mahdollisuus sijoittua 16 parhaan joukkoon henkilökohtaisessa kilpailussa tai 8 parhaan joukkoon joukkuekilpailussa.

Vuoden 2017 Universiadeihin voivat osallistua 1.1.1989 tai myöhemmin syntyneet korkeakouluopiskelijat tai aikaisintaan 1.1.2016 korkeakoulusta valmistuneet urheilijat. Universiadit on tarkoitettu lajiliittojen maajoukkue- tai valmennusryhmätason urheilijoille, joiden tavoitteet ovat kansainvälisellä huipulla ja joilla HUY katsoo olevan potentiaalia menestyä aikuisten arvokilpailuissa. Universiadit ja nuorten monilajiset arvokilpailut ovat osa HUY:n tukikokonaisuutta ja näiden kautta tuetaan potentiaalisimpien nuorten urheilijoiden matkaa kohti Olympialaisia ja aikuisten arvokilpailuja.

Toni Flink / Olympiakomitean uutishuone