Aatu Laamanen karsiutui MM-kisojen avauskierroksella

Tokion MM-kilpailujen neljäntenä ottelupäivänä suomalaisista otteluvuorossa oli alle 90-kiloisissa otteleva Aatu Laamanen.

Arvonta oli tuonut Laamasen avausvastustajaksi viime vuoden MM-hopeamitalistin Kuuban Ivan Silva Moralesin kansainvälisen rankingin kolmannelta sijalta. Laamanen lähti MM-kilpailuihin rankingin sijalta 84.

Laamanen sai ensimmäisen passiivisuusvaroituksen, kun ottelua oli käyty vajaa minuutti. Toinen varoitus tuli puolentoista minuutin ottelemisen jälkeen. Ottelun puolivälissä Silva Morales otti Laamasesta jalkaheitollaan wazarin avoisen kaadon. Kun ottelua oli jäljellä puoli minuuttia Silva Morales heitti Laamasen selälleen ipponin arvoisesti uchimatallaan.

Silva Morales voitti kaksi seuraavaa otteluaan, mutta karsiutui semifinaalista jatkoaikatappiolla Japanin Shichiro Mukaita vastaan.

MM-kilpailut jatkuvat suomalaisten osalta perjantaina, kun otteluvuoroon tulee Jaakko Alli alle 100-kiloisten sarjassa. Allin avausvastustaja on Adnan Khankan, joka edustaa MM-kisoissa Kansainvälisen Judoliiton pakolaisten joukkuetta (Refugee Team).

Voit seurata MM-kilpailuja Kansainvälisen Judoliiton erinomaisen mediapalvelun kautta osoitteessa www.ijf.org.