2. asteen yhteishaku tulossa

Toisen asteen yhteishaku käynnistyy 20.2. ja jatkuu 13.3.2018 asti.  Judokoille parhaat mahdollisuudet opiskelun ja urheilun yhdistämiseen löytyvät Helsingistä, Tampereelta ja Päijät-Hämeestä. Kaikilla paikkakunnilla urheilun ja opiskelun yhdistämisen tukena on paikallinen Urheiluakatemiaverkosto ja lajivalmennuksesta vastaavat kokeneet valmentajat.

Helsingissä Urhean ja Märskyn judovalmennuksesta vastaa Antti Renko. Tampereen Urheiluakatemiassa judovalmentajana toimii Otto Favén ja Päijät-Hämeen Urheiluakatemiassa valmennuksesta vastaavat alueen kokeneet judovalmentajat.

Lisätietoa eri paikkakuntien mahdollisuuksista alla:

Helsinki / Urhea / Märsky

Lisätietoja pääkaupunkiseudun 2. asteen urheiluoppilaitoksista http://www.urhea.fi/opiskelu/toinen_aste/

Lisätietoja hakumenettelystä: http://www.hel.fi/www/mrl/fi/hae-meille/

Yhteyshenkilö:

Akatemiavalmentaja, alle 21-v. nuorten olympiavalmentaja Antti Renko, 050-3505152, antti.renko@judoliitto.fi

Tampereen Urheiluakatemia

Tampereella Sammon keskuslukion urheilulinja ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredu ovat Suomen Olympiakomitean huippu-urheiluverkostoon kuuluvia virallisia urheiluoppilaitoksia, joilla on opetusministeriön myöntämä urheilijakoulutuksen erityinen tehtävä. Lisäksi Varalan Urheiluopistossa on mahdollista opiskella liikunnanohjauksen perustutkinto samaan aikaan urheillen.

Yhteishaussa on huipulle tähtäävillä urheilijoilla mahdollisuus hakea paikkaa lukio- ja ammatillisen opiskelun urheiluohjelmiin Tampereelle. Olympiakomitean hyväksymät Tampereen urheiluakatemian ammattivalmentajat valmentavat lajiharjoituksissamme lahjakkaista urheilijoista koostuvia harjoitusryhmiä ja tekevät säännöllistä yhteistyötä seuravalmentajien kanssa. Laajasta asiantuntijapalveluverkostosta vastaa Tampereen urheiluakatemia.

Lisätietoja hakumenettelystä oppilaitosten nettisivuilta:

Yhteyshenkilö:

Tampereen akatemiavalmentaja, alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentaja Otto Favén: 050-4611148, otto.faven@judoliitto.fi

Pajulahti / Päijät-Hämeen Urheiluakatemia

Päijät-Hämeen Urheiluakatemia yhteistyössä alueen oppilaitosten kanssa tarjoaa hyvät mahdollisuudet tavoitteellisen judoharjoittelun ja opiskelun yhdistämiseen.

Liikuntakeskus Pajulahdesssa on tarjolla mm. seuraavat koulutukset

• Liikunnanohjauksen perustutkinto LPT  (oma linja PK ja YO)

• Liikunnanohjauksen perustutkinnon LPT ja urheiluvalmennuksen yhdistäminen (PK ja YO)

• Hierojan ammattitutkinto (HAT)

Lisäksi mm. Lahden lyseo ja Koulutuskeskus Salpaus Lahdessa tarjoavat myös hyvät mahdollisuudet judoharjoittelun ja opiskelun yhdistämiseen ammattitaitoisten ja menestyneiden judovalmentajien parissa.

Yhteyshenkilö:

Judoliiton valmennuspäällikkö Jaana Jokinen, 050 331 4640, jaana.jokinen@judoliitto.fi