Uudet A-tuomarit Aleksi Mikkola ja Henri Mylly Nuorten SM-kilpailujen jälkeen 4.2. Rovaniemellä. Kuva: Juha Vuorela

Useita uusia tuomarilisenssejä suoritettu

Uusia tuomarilisenssejä sekä tuomarilisenssien korotuksia on tänä keväänä suoritettu runsaasti.

Nuorten SM-kilpailuissa 4.2.2017 Rovaniemellä Aleksi Mikkola Helsingistä sekä Henri Mylly Kajaanista korottivat tuomarilisenssinsä korkeimmalle kotimaiselle tasolle ja saavat tästä lähtien tuomaroida A-tuomarin lisenssillä kaikkia kotimaisia sekä useita ulkomaisia kilpailuita. Kokeen vastaanotti Juha Vuorela, joka kommentoi molempien lisenssikokelaiden sijoittuneen kisan tuomariporukan parhaimmistoon.

Judotuomarin peruskurssi järjestettiin Oulussa 21.–22.1.2017 ja koulutukseen liittyvä näyttökoe oli mahdollista suorittaa Pultti Kup II yhteydessä Raahessa 18.3.2017. Kurssin kouluttajan ja näyttökokeen vastaanottajana toimi Matti Tieksola.

Viimeisin judotuomarin peruskurssi järjestetiin Lahdessa 15.4.2017 ja siellä kouluttajan toimi Juha Vuorela. Tämän kurssin suorittaneille ensimmäinen mahdollisuus näyttökokeeseen ja tuomarin peruskurssin toisen osan suorittamiseen oli Junnu Cup 2 Nummelassa 22.4.2017. Tuomarilisenssin Nummelassa suorittivat Myrsky Alatalo, Mari Keränen, Raimo Ojaranta, Pasi Parviainen, Santeri Kallionpää, Jyri Kolu ja Rasmus Myllylä. Samalta kurssilta tuomarin näyttökokeeseen osallistui Miska Pyykkö 29.4. Hämeenlinnan shiaissa. Miskan kokeen otti vastaan Veli-Matti Karinkanta, joka kehui Miskan tuomaroinnin onnistuneen erinomaisesti.

Tuomarikomissio onnittelee kaikkia lisenssin sekä lisenssikorotuksen suorittaneita!