Tuomareiden lisenssikoehakemus sekä matkustamiseen liittyvää infoa julkaistu

Judoliiton nettisivujen Tuomarit-osiota on päivitetty.

Päivitetyiltä sivuilta löytyy muun muassa lisenssikoehakemuslomake, jota jatkossa tulee käyttää lisenssikorotusten hakemiseen. Tuomarikomissio haluaa samalla muistuttaa ja kannustaa kaikkia hakuehdot täyttäviä tuomareita hakemaan lisenssikorotusta. Tällä hetkellä erityisesti kansallisten B-tuomareiden määrä on vähäinen.

Sivuille on myös lisätty oma osionsa matkustamisesta, josta löytyy ohjeita niin matkalaskua tekevälle tuomarille kuin matkalaskun maksavalle kisajärjestäjällekin. Sivulta löydät myös tuomareille tarkoitetun matkatukihakemuksen, jolla jatkossa haetaan tukea matkoihin, joihin Tuomarikomissio voi myöntää matkakorvauksen. Kaikkia tuomareita suositellaan tutustumaan uuteen tuomareiden matkustussääntöön.

Lisäksi sivuilta löytyy koko judokansaa koskettavaa infoa tuomarikoulutuksista. Tuomarikoulutukset ovat osa Judoliiton koulutusjärjestelmää ja Judotuomarin peruskurssi ilman lisenssivaatimusta on vaatimuksen uusien Graduointisääntöjen mukaan 1. kyu vyökokeeseen.

Mikäli sinulla on kysyttävää tai palautetta julkaistusta materiaaleista, olethan yhteydessä Tuomarikomissioon (tuomarikomissio@judoliitto.fi).