Pöytäkirja Tuomarikomission kokouksesta 3/2021

Otso Koski
Timo Lehtonen, siht.

3. Ilmoitusasiat
Keskusteltiin tuomarilisenssihakemusasioista, todettiin että asia etenee suunnitellusti.

4. Uudet nettisivut
Haetaan Admin-oikeuksia uudelle judo.fi-sivustolle, jotta Tuomari-osion sisältö ja rakenne voidaan käydä läpi niin, että siellä oleva tieto on ajantasaista ja oikeellista.
Keskusteltiin, että kaikki ottelusäännöt olisi hyvä koota omaan “säännöt”-osioon josta ne olisivat kaikille helposti saatavilla.

5. Tuomarivalinnat
Valittiin tuomarit seuraaviin kilpailuihin: Nuorten SM Porvoo, Aikuisten SM Nummela, Samurai Cup 4 Rovaniemi ja JFO Turku. Valituille ilmoitetaan valinnasta sähköpostitse.

6. KV-kisat ja seminaarit
21.-24.10.2021: Veteraanien MM, Lissabon, mahdollisia menijöitä V-M Karinkanta tai Juha Vuorela. Vaatimuksena osallistuminen edelliseen IJF:n Dohan seminaariin tai EJU:n vastaavaan.

7. Suoritetut lisenssit ja lisenssihakemukset
Kokousvälillä ei ole saapunut uusia hakemuksia, aikaisemmin tulleissa hakemuksissa puutteita kv-kisojen osalta. Käsittely siirtyy keväälle.

8. Virtuaalikoulutus
Etäyhteyksin toteutettavan tuomarikoulutuksen valmistelua jatketaan.

9. Matkatukikisat 2021
Nuorten SM-kilpailut ja aikuisten SM-kilpailuihin voidaan myöntää matkatukea, perusteltujen hakemusten mukaisesti.

10. Koulutuskalenteri 2021 ja kouluttajat
6.-7.11, 2021, Tuomarin peruskurssi, Varala, Tampere – Veli-Matti Karinkanta, näyttökisa Tampere-Shiai.

11. Muut asiat
Lisätään judo.fi-sivustolle lomake, jolla kerätään ehdotuksia uusista tai korjatuista säännöistä uudelle, käynnistyvälle olympiadille. Vastausaikaa 17.9.2021 asti. Lomake julkaistaan mahdollisimman pian. Vastaukset kerätään ja lähetetään kootusti IJF:lle, jossa vastauksien tulee olla perillä 31.9.21 mennessä.

12. Seuraava kokous
2.12.2021 kello 20:00 Skype-kokouksena

13. Kokouksen päättäminen
Puheenjohtaja päätti kokouksen kello: 21:41.