Pöytäkirja Tuomarikomission kokouksesta 2/2021

Aika: 15.7.2021
Paikka: Skype

1. Kokouksen avaus

Harri Pelkonen avasi kokouksen klo 20.40.

2. Läsnäolijat
Harri Pelkonen, Veli-Matti Karinkanta, Juha Alaluukas ja Samuli Kipronen.

3. Ilmoitusasiat
Ei ilmoitusasioita.

4. Uudet Judoliiton nettisivut
Muokattiin Tuomarikomission johdantolauseita. Juha Alaluukas toimittaa muokatun version Taina Sahalle. Tuomarikomissiosta sivujen tekemiseen osallistuvat Otso Koski ja Juha Alaluukas. Samuli Kipronen lähettää kuvan tuomarikomission jäsenistä Taina Sahalle.

5. Tuomarivalinnat
Samurai-Cup III, Vantaa 28.8.2021 – Timo Lehtonen ilmoittaa valituille tuomareille sähköpostilla.

6. KV-kisat ja seminaarit
Olympialaiset, Tokio, Japani – Veli-Matti Karinkanta. Päätettiin että, mikäli Olympia-komitea ei maksa koronatestejä, Judoliitto kustantaa Veli-Matin testit.

U18 EM, Riika, Latvia, elokuu 2021 – Kari Neuvonen.

7. Suoritetut lisenssit ja lisenssihakemukset
Käsitellään seuraavassa kokouksessa.

8. Virtuaalikoulutus
Jatketaan valmistelua, toteutetaan syksyn lähikokouksessa Tampereella.

9. Matkatukikisat 2021
Valittuja kisoja ei ole tällä hetkellä. Mikäli jollakin tuomarilla on esittää toive johonkin kilpailuun osallistumiseksi, tulee lähettää vapaamuotoinen hakemus komissiolle matkatuesta.

10. Koulutuskalenteri 2021 ja kouluttajat
6.-7.11.2021 Tuomarin peruskurssi, Varalan urheiluopisto, Tampere, Veli-Matti Karinkanta, näyttökisana toimii Tampere-Shiai.

11. Muut asiat
Sääntömuutosesityksiä tulevalle olympiadille. Asialla on kohtalaisen kiire, koska syksyn ensimmäisissä Grand Slameissa testataan jo mahdollisia uusia sääntökokeiluja. Veli-Matti Karinkanta luonnostelee jo olemassa olevia asioita paperille. Luonnos viedään valmentajille pureksittavaksi. Valmentajien kommenttien jälkeen asia saatetaan IJF:n tietoon Suomen Judoliittona.

Laitetaan Judoliiton pääsivuille lomake, johon voi tehdä esityksen sääntömuutoksista. Lisäksi laitetaan kärkivalmentajille ja kärkituomareille jo olemassa olevat luonnokset makusteltavaksi. Määräaika 31.8.2021.

12. Seuraava kokous
1.9.2021 klo 20:00

13. Kokouksen päättäminen
Kokous päätettiin klo 22:00.