Usein kysyttyjä kysymyksiä seuroille

Alle on koottu muutamia seuroilta tulleita kysymyksiä, jotka koskevat tulevaa jäsenrekisterijärjestelmän muutosta. Mikäli mieltäsi askarruttaa kysymys, ota meihin yhteyttä sähköpostilla toimisto@judoliitto.fi tai puhelimitse 050 384 7030.

Suomisportin omilla sivuilla on julkaistu erinomainen usein esitettyjen kysymysten ja vastausten lista. Pääset siihen klikkaamalla tästä.

Alla Judoliiton omia usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia.

Vakuutuksen voimassa olo.

Seuramme säännöissä sanotaan, että hallitus hyväksyy jäsenet. Miten tämä on mahdollista Suomisportissa jos jokainen itse ostaa jäsenyytensä?

Seuramme jäsenmaksun on voinut maksaa liikuntaseteleillä. Miten niiden kanssa voi menetellä Suomisportissa?

Miksi judoseurojen jäsenmaksut hoidetaan Suomisportissa?

Mistä näen ketkä ovat maksaneet jäsenmaksunsa?

Miten saamme lähetettyä seuratiedotteita jäsenille?

Voiko jäsen maksaa jäsenmaksun kahdessa erässä tai kesken kauden?

Vakuutuksen voimassa olo

Syyskuun aikana maksetut jäsenmaksujen jäsenvakuutus on voimassa takautuvasti 1.9. alkaen. Syyskuun jälkeen maksettujen jäsenmaksujen jäsenvakuutus astuu voimaan maksupäivänä kello 24.00.

Suomisporttiin seuroilla on mahdollisuus asettaa jäsenmaksut maksettavaksi siten, että jokainen jäseneksi haluava hyväksytään ensin jäseneksi ja vasta seuran hyväksynnän jälkeen pääsee maksamaan jäsenmaksunsa. Vaihtoehtoisesti seura voi toimia niin, että jokainen jäsenmaksun maksava otetaan/todetaan jäseneksi ilman erillistä hyväkymisproseduuria.

Tällä hetkellä Suomisportin maksutavat ovat verkkomaksu, korttimaksu sekä maksu laskulla ja erissä. Liikuntaseteleillä maksaminen ei ole tällä hetkellä mahdollista. Suomisportiin rekisteröitynyt henkilö voi liittää maksukorttinsa tiedot Suomisport -profiiliinsa, joilloin Suomisportia voi käyttää maksuvälineenä (one click payment).

Miksi judoseurojen jäsenmaksut hoidetaan Suomisportissa?

Judoliiton säännöt määräävat, että Judoliiton jokainen jäsenseura on velvoitettu ilmoittamaan judoa harjoittelevat jäsenensä Judoliiton jäsenrekisteriin Judoliiton määrittelemällä tavalla. Suomisport on edellä mainittu "Judoliiton jäsenrekisteri Judoliiton määrittelemällä tavalla".

Mistä näen ketkä ovat maksaneet jäsenmaksunsa?

Seuran oma seurakäyttäjä, näkee Suomisportista kaiken seuraan liittyvän tiedon, kuten ostetut jäsenyydet sekä jäsenten tiedot.

Miten saamme lähetettyä seuratiedotteita jäsenille?

Suomisportista voi ladata jäsenten tiedot Exceliin, josta voi kopioida sähköposti tai postiosoitteet seuratiedotteisiin.

Voiko jäsen maksaa jäsenmaksun kahdessa erässä tai kesken kauden?

Kyllä voi. Suomisportiin seura voi itse luoda erilaisia yhdistelmiä, kuten jäsenmaksu + syyskauden maksu + kevätkauden maksu, joista sitten henkilö voi valita.

Luottokortilla tai erämaksulla maksaessa maksun jakaminen eriin tapahtuu jo maksutavan valinnassa.