Suomisport

Judoliiton jäsenrekisterijärjestelmä vaihtuu kaudesta 2017-2018 alkaen. Vanhan Sporttirekisterin tilalle käyttöön tulee Suomisport. Seurat tulevat saamaan seurakäyttäjätunnukset Suomisportiin elokuun puolen välin tienoilla. Tällöin seurat syöttävät ohjelmaan omat jäsenmaksulajinsa. Judokat pääsevät maksamaan järjestelmän kautta jäsenmaksujaan 1.9. alkaen.

Suomisport on iso harppaus uudenlaiseen toimintatapaan ja jopa toimintafilosofiaan. Hyppäys vanhasta maailmasta (exceleitä ja laskujen lähettämisiä ja karhuamisia) uuteen maailmaan (ostetaan ja maksetaan verkkokaupan kaltaisessa ympäristössä) on iso muutos. Ihmisethän käyttävät jo nyt laajasti tällaisia palveluita, mutta urheiluseuratoiminnassa ne ovat vielä harvinaisia. Tavoitteena on koko ajan seurojen ja harrastajien mahdollisimman mutkaton toiminta harrastuksensa parissa. Ja ennen kaikkea, kun teemme tämän yhdessä (urheiluyhteisön kanssa), meillä riittää resursseja tehdä tästä hieno ja moderni palvelu, johon meistä kukaan ei pystyisi yksin.

Tähän mennessä Suomisportin käyttöön ottaneissa palvelu on herättänyt ihastusta etenkin siitä syystä, että se on “asiakkaalle” niin helppokäyttöinen ja käyttäjäystävällinen.

Alla linkit muutamaan Suomisportia käsittelevään uutiseen Olympiakomitean sivuilla.

E-urheilijat mukaan Suomisportiin – kasvava laji vaatii hyvät työkalut

Lentopalloliitto katsoo tulevaisuuteen – ”Digitalisaatio on yksi tavoitteistamme”