Yläkoululeiri Pajulahdessa 7. luokkalaisille

Pajulahden Yläkoululeirit on suunnattu Pääkaupunkiseudun, Päijät-Hämeen ja Kaakkois-Suomen alueiden judoseuroissa harjoitteleville judokoille.

Valtakunnallinen Yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelmaa ja syksystä 2017 alkaen yläkoululeiritys on myös osa Judoliiton nuorten maajoukkuepolkua, jonka tarkoitus on auttaa nuoria urheilijaksi kasvamisen tiellä.

Yläkoululeiritykseen sitoutuneiden joukosta kutsutaan maajoukkuevalmennuksen kriteerit täyttävät alle 18-vuotiaisiin siirtyvät maajoukkueen joululeirille Varalaan. Yläkoululeireillä rakennetaan monipuolisesti sitä pohjaa, jota maajoukkueleiritys sekä kasvaminen tulevaisuuden huippu-urheilijaksi edellyttää.

Pajulahden yläkoululeiritys on suunnattu Pääkaupunkiseudun, Päijät-Hämeen ja Kaakkois-Suomen alueiden seuroissa harjoitteleville 7. – 9. luokkalaisille judokoille. Varalassa järjestettävät yläkoululeirit kattavat muun Suomen yläkouluikäiset. Pajulahdessa yläkoululeirityksestä judon osalta vastaa Jaana Sundberg ja Varalassa Otto Favén.

Jos judovalmennus painopisteenä on järjestetty osana oman lähialueen yläkoululeiritystä, suositellaan hyödyntämään sitä.

Käytäntö:

Leiritys tapahtuu arkipäivinä ja siinä yhdistetään tavoitteellinen koulunkäynti ja päivittäisvalmennuksen kehittäminen, tavoitteena tukea kokonaisvaltaisesti urheilijan arkipäivää. Leirin jokaisena päivänä on varattu aikaa koulutehtävien tekemiseen. Samalla nuorta kasvatetaan vastuun ottamiseen myös opiskelun osalta. Tällä halutaan valmistaa nuoria 2. asteen opintoihin ja hakeutumiseen Judoliiton painopisteakatemioiden valmennukseen.

Leirit eivät sisällä vain lajiharjoittelua, vaan arjenhallinnan taitoja ravinnosta ja levosta alkaen sekä monipuolisesti lajiharjoittelun lisäksi eri ominaisuuksien kehittämistä.

Hakeminen:

Leiritys käsittää lukuvuoden 2017-2018. Leiritykseen haku tapahtuu opistojen kotisivujen kautta. Lisätiedot:

Otto Favén / Yläkoululeiritys Varalassa / otto.faven@judoliitto.fi
Jaana Sundberg / Yläkoululeiritys Pajulahdessa / jaana.sundberg@judoliitto.fi