Oppimisen ja opettamisen perustaidot -koulutus 18.-19.4.2020 | Tampere

Paikka: Nääshalli, Näsijärvenkatu 8, 33210 TAMPERE

Aika: La 18.4.2020 klo 9 - 16, su 19.4.2020 klo 10 - 17. Koulutus alkaa lauantaina klo 9 luennolla Nääshallin luentosalissa (huone 031 pääkäytävän varrella)

Sisältö ja tausta: Oppimisen ja Opettamisen Perustaidot judossa (’OOP’) on Judoliiton koulutusjärjestelmän I-tason koulutus, joka graduointisääntöjen mukaan on edellytyksenä sinisen vyön kokeeseen pääsyyn. Etenkin aikuisten harrastajien kuitenkin kannattaa käydä kurssi jo aiemmassa vaiheessa, erityisesti jos on tekemisissä treenien ohjaukseen liittyvissä tehtävissä. Kurssin pohjatiedoiksi edellytetään Judon Perusteet –kurssin suorittaminen.

OOP-koulutuksessa opitaan perusasioita judon oppimisesta ja opettamisesta. Tekniikoiden opettamisessa tutkitaan opetuksen osittamista ja etenemistä helposta vaikeampaan. Samalla kehitellään eteenpäin judon liikeideaa – mukautumista ja vastustajan reaktioiden hyödyntämistä. Judokat suunnittelevat ja toteuttavat opetustuokioita koulutusryhmälle, ja lisäksi opetellaan arvioimaan ja antamaan palautetta. Kurssin painopiste on tatamilla tapahtuvissa harjoituksissa.

Varusteet: Judogi, muistiinpanovälineet, judopassi, maksukuitti, ennakkotehtävien vastaukset ja omat eväät.

Kurssimaksu: Kurssimaksu on Tampereen Judon jäseniltä 50€, ja muiden seurojen jäseniltä 70€, ja se suoritetaan Tampereen Judo ry:n tilille FI69 2076 1800 0136 36.

Kouluttajat: Petri Heiskanen 2. dan, Jukka Heino 1. dan

Ilmoittautuminen: Sähköpostitse Jukka Heinolle jukheino@gmail.com viimeistään ma 6.4.2019. Imoittautumistiedoissa tulee mainita kurssilaisen Nimi, Seura, Vyöarvo, Sportti-ID sekä syntymävuosi. Lisätietoja antaa Jukka Heino (jukheino@gmail.com p. 040 5799700)

Kurssin aikana saatetaan ottaa valokuva- tai videomateriaalia, jota voidaan käyttää Tampereen Judon tai Suomen Judoliiton nettisivuilla tai muissa julkaisuissa. Mikäli et halua tulla kuvatuksi, ilmoita siitä kouluttajille.

Kurssin alustava ohjelma
LA 9.00 – 9.45 Luento I Kurssin aloitus, esittely, sisältö ja tavoitteet