2-tason valmentajakoulutus, lähijakso 1/4

Judon oma 100h VOK 2. tason valmentajakoulutus järjestetään maajoukkueleiritykseen sidottuna syksyllä 2019 ja keväällä 2020 Liikuntakeskus Pajulahdessa ja Varalan Urheiluopistossa.

Lähijaksojen ajankohdat:

• Lähijakso 1. Liikuntakeskus Pajulahti 1.-3.11.2019
  • Lähijakso 2. Varalan Urheiluopisto 27.-29.12.2019
  • Lähijakso 3. Liikuntakeskus Pajulahti 21.-23.2.2020
  • Lähijakso 4. Varalan Urheiluopisto 10.-12.4.2020 (pääsiäinen)

Kohderyhmä: yli 18-vuotiaat ja vähintään kaksi vuotta ohjauskokemusta omaavat ohjaajat, jotka ovat suorittaneet 1. tason. Koulutusta suositellaan kilparyhminen valmentajille ja henkilökohtaisille valmentajille.

Jotta harjoitustehtävien toteuttaminen onnistuu, tulee osallistujalla olla oma harjoitusryhmä, jota valmentaa/ohjaa tai henkilökohtainen valmennettava. Lisäksi toivottavaa olisi, että osallistujalla olisi koulutuksen ajaksi nimetty mentori, eli kokeneempi valmentaja/ohjaaja, joka ohjaa ja tukee osallistujaa kehittymisessä ja oppimisessa. Mentori voi olla samasta tai eri seurasta.

Sisältö

Lähijaksoilla käsitellään seuraavia mm. teemoja:

• oppiminen, opettaminen, arviointi ja palaute;
  • harjoittelun rytmittäminen;
  • hermo-lihasjärjestelmän rakenne ja toiminta;
  • harjoitusvaikutuksen syntyminen;
  • voima-, nopeus-, ja kestävyysharjoittelun menetelmät;
  • seuranta ja testaus;
  • lihashuolto;
  • ravinto;
  • valmentajan vuorovaikutustaidot ja
  • taitoharjoittelu

VOK-perusteiden mukaisesti 2. tason valmennuksen tavoitteena on rakentaa osaamista, jonka turvin valmentaja pystyy urheilijan harjoitus- ja kilpailukauden suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Kouluttajat: valmennuspäällikkö Jaana Jokinen, Judoliiton valmentajat ja ulkopuoliset asiantuntijat. Joulukuun lähijaksolle on tulossa päävieraaksi Ruotsin Judoliiton päävalmentaja Robert Eriksson.

Koulutuksen hinnat (sisältävät opetuksen, Lasten ja nuorten hyvä harjoittelu-kirjan sekä muun koulutusmateriaalin).

• Täysihoito (majoitus 4 lähijaksolla pe-su ja ruoat) 959€
  • Täysihoito toisella urheiluopistolla (Varala tai Pajulahti) pe-su, toisella vain ruoat 879€
  • Ei majoitusta millään lähijaksolla, mutta ruoat 809€

Ilmoittautuminen:

• Osallistuja ilmoittautuu itse Suomisportissa täällä 13.10.2019 mennessä ja ilmoittaa samalla laskutusosoitteen. Mikäli maksaja on eri kuin osallistuja, tulee maksajan ja osallistujan olla keskenään sopinut maksusta. Mikäli ilmoitettu maksaja kiistää laskun, vastaa osallistuja saatavasta.
  • Maksua ei hoideta Suomisportin kautta, vaan Judoliitto lähettää laskun joko osallistujalle itselleen tai ilmoitetulle maksajalle.
  • Vähintään puolet osallistumismaksusta tulee olla hoidettuna ennen koulutuksen alkamista  (1.erä 25.10.2019, 2.erä 15.2.2020).
  • Maksu useammassa kuin kahdessa erässä sovitaan Judoliiton toimistosihteeri Tuula Faleniuksen kanssa

Peruminen: Mikäli osallistuminen perutaan ennen viimeistä ilmoittautumispäivää 13.10.2019, palautetaan osallistumismaksu konaisuudessaan. Jos peruminen tapahtuu tämän jälkeen, veloitetaan 50 % kurssin hinnasta. Peruutuksesta tulee aina ilmoittaa. Ilman peruutusta kurssilta poisjääneiltä veloitetaan koko kurssin hinta. Yksittäisten lähijaksojen poissaoloista ei makseta hyvitystä

Huom! Koulutuksessa käytettään verkko-oppimisympäristönä Google Classroomia. Varaa aikaa ennakkotehtävien tekemiseen ennen ensimmäistä lähijaksoa. Koulutuksen suorittaminen hyväksytysti edellyttä läsnäoloa jokaisella lähijaksolla. Sairastapauksissa sovitaan korvaavat tehtävät erikseen.

Lisätiedot: Katri Forssell

Tapahtumakategoria

Ladattavat tiedostot:

Koulutus- ja nuorisopäällikkö (perhevapaalla)

Katri Forssell

katri.forssell@judoliitto.fi