Gonosen-No-Kata

Gonosen-No-Kata 15 €

Judon Tuki ry julkaisi Gonosen No Katan opaskirjasen

Opaskirjasen yksi tavoite on saada judokat harjoittelemaan katan yksittäisiä heittoja ja vastaheittoja liikkeestä tavallisissa harjoituksissa. Usein katoja harjoitellaan pelkästään vyökoetta varten. Kirjanen sisältää selkeät kuvat ja useista eri lähteistä kootun ja käännetyn suomenkielisen tekstin. Se soveltuu niin alempien kuin ylempien vöiden harjoitteluun.

Ote takakannesta:

Gonosen No Kata poikkeaa muista katoista ehkä eniten siinä, että se on hyvin lähellä todellisia judon heittotilanteita. Siinä japanilaisen judon periaate toimii parhaimmillaan: Käytä hyväksesi vastustajan liikerataa ja voimaa. Erityisesti heittojen ja vastaheittojen ajoitus on tärkeää, jotta ne onnistuisivat. Kataa voi harjoitella monella tavalla. Tämän katan harjoittelu yhdellä kertaa vaatii katan osaamisen kunnolla. Sen sijaan jakamalla harjoitteet osiin, voidaan niitä yhdistää normaalien harjoituksien eri kohdissa.

Esimerkkinä:

1. Alkulämmittelyssä voi ottaa katan askelia liikkeestä ja vähitellen tunnustella esimerkiksi jalkaheittojen ajoitusta joko yksin tai parin kanssa
2. Harjoituksen tekniikkaosuudessa voidaan kokeilla muutamia yksittäisiä liikkeitä ja niiden vastaliikkeitä.
3. Otteluharjoittelussa voidaan tutkia miten heitot käytännössä toimivat
4. Jäähdyttelyssä voidaan liikeradat tehdä yksinharjoitteluna

Opi tuntemaan harjoituskumppanisi ja kehitä yhteistoimintaa hänen kanssaan tämän katan avulla.

Opaskirjasesta saatavat tuotot menevän Judon Tuen kustannustoiminnan kattamiseen ja sen jälkeen stipendien jakamiseen judon piiriin. Tekijöinä ovat olleet Heikki Lähteenkorva, Tom Pahlman ja kuvaajana Henriette Kress. Annikka Mutanen on auttanut tekstien hiomisessa ja Finndai ry on antanut salinsa kuvauskäyttöön.alempienkin vöiden ja sen harjoittelu on hauskaa kun niin haluat!Sitä voidaan harjoitella leireillä, normaaleissa harjoituksissa niin ylempien kuin

Kirjasta voi tilata hintaan 15 ¬+ postituskulut 1,3 ¬/kirja osoitteesta:
heikki.lahteenkorva@borentum.fi.

Judon Tuki ry