Jäsenyys

Suomen Judoliitto ry:llä on 120 jäsenseuraa. Liitossa ei ole henkilöjäseniä, vaan judon harrastajan jäsenyys Judoliittoon toteutuu oman seuran jäsenyyden kautta.

Judoliiton jäsenseuran jäsenen oikeudet ja etuudet:

Tapaturmavakuutus: Jokainen liiton jäsenseuran jäsen on tapaturmavakuutettu judoharrastusta varten, olipa hän sitten muksujudoka, peruskurssilainen, kilpailija tai huippu-urheilija. Vakuutuksen voimassaolon ehtona on se, että jäsen on merkitty seuran jäseneksi Sporttirekisteriin.

Jokainen Sporttirekisteriin seuran jäseneksi merkitty saa neljästi vuodessa ilmestyvän aikakausilehtimuotoon uudistetun Judolehden.

Sporttirekisteriin merkityille jäsenille toimitetaan oman seuran nimellä varustettu Judo Free Card jäsenkortti.

Sporttirekisteriin merkityilla jäsenillä on oikeus osallistua Judoliiton alaiseen kilpailutoimintaan ilman erillistä kilpailulisenssiä.

Sporttirekisteriin merkityillä jäsenillä on oikeus osallistua Judoliiton ja sen alueiden ohjaaja- ja valmentajakoulutukseen.

Sporttirekisteriin merkityillä jäsenillä on oikeus suorittaa Judoliiton tunnustamia vyöarvoja, joista vyöarvon suorittaja saa itselleen näyttävän vyödiplomin.

Sporttirekisteriin merkityillä jäsenillä on mahdollisuus tulla valituksi Judoliiton edustusvalmennusryhmien harjoitusleireille sekä ulkomaisiin kilpailutapahtumiin, joihin Judoliitto lähettää joukkueita.

Sporttirekisteriin merkityillä jäsenillä on mahdollisuus tulla valituksi Judoliiton valmennustukea nauttivien urheilijoiden ryhmään.

Viking Line tarjoaa Judoliiton jäsenseuroille ja niiden jäsenille alennukset Viking Linen laivoilla matkustettaessa. Tutustu Viking Linen judokoille tekemään hinnastoon klikkaamalla tästä.

Suomen Judoliiton jäsenseuran oikeudet ja etuudet:

Tuplaturvavakuutus: Judoliitto on vakuuttanut tapaturman varalta kaikki jäsenseuroissaan vapaaehtoista talkootyötä tekevät ohjaajat, valmentajat ja luottamushenkilöt, jotka tekevät vapaaehtoistyötä seuransa toimeksiannosta. Tuplaturva sisältää myös jäsenseurojen vastuuvakuutuksen, joka korvaa ns. kolmannelle osapuolelle sattuneita vahinkoja. Tuplaturvavakuutuksesta ei veloiteta erikseen.

Ohjaaja- ja valmentajakoulutus: Judoliiton alaisiin ohjaaja- ja valmentajakoulutuksiin voivat osallistua vain Judoliiton jäsenseurojen jäsenet.

Judo-opas: Judoliitto on julkaissut judon aloittaville harrastajille Judo-oppaan, jossa on hyvä perustietopaketti uudesta harrastuksesta ja judon perusasioista. Opas sopii mainiosti myös junnujen vanhemmille, jotta hekin saavat tarvittavan tietopohjan lapsensa uudesta harrastuksesta. Opasta myydään vain jäsenseuroille hintaan 6 euroa / kpl.

TEOSTO ja GRAMEX: Judoliiton jäsenseurat ovat automaattisesti mukana Suomen Liikunnan ja Urheilun musiikin julkista esittämistä koskevassa sopimuksessa. Näin ollen jäsenseuran ei tarvitse erikseen maksaa TEOSTO tai GRAMEX korvauksia seuran järjestämissä tilaisuuksissa soitetusta musiikista.

www.judoliitto.fi: Jäsenseuran yhteystiedot julkaistaan Suomen suosituimman judoportaalin seuratiedoissa. Judoliiton kotisivujen materiaalia jäsenseurat voivat muutoinkin käyttää hyödykseen oman markkinoinnin tai vaikkapa seuralehden tarpeisiin, kunhan tietolähteenä mainitaan www.judoliitto.fi . Judoliiton kotisivuilla on syksyisin keskimäärin noin 7.000 käyntiä etusivulla/viikko.