Jäsenyys

Suomen Judoliitto ry:llä on 120 jäsenseuraa. Liitossa ei ole henkilöjäseniä, vaan judon harrastajan jäsenyys Judoliittoon toteutuu oman seuran jäsenyyden kautta.

Judoliiton jäsenseuran jäsenen oikeudet ja etuudet:

Tapaturmavakuutus: Jokainen liiton jäsenseuran jäsen on tapaturmavakuutettu judoharrastusta varten, olipa hän sitten muksujudoka, peruskurssilainen, kilpailija tai huippu-urheilija. Vakuutuksen voimassaolon ehtona on se, että jäsen on merkitty seuran jäseneksi Suomisporttiin.

Suomisporttiin merkityilla jäsenillä on oikeus osallistua Judoliiton alaiseen kilpailutoimintaan ilman erillistä kilpailulisenssiä.

Suomisporttiin merkityillä jäsenillä on oikeus osallistua Judoliiton koulutuksiin.

Suomisporttiin merkityillä jäsenillä on oikeus suorittaa Judoliiton tunnustamia vyöarvoja, joista vyöarvon suorittaja saa itselleen näyttävän vyödiplomin.

Suomisporttiin merkityllä jäsenellä on mahdollisuus tulla valituksi Judoliiton maajoukkuevalmennukseen sekä kansainvälisiin tapahtumiin, johon Judoliitto lähettää joukkueita.

Suomen Judoliiton jäsenseuran oikeudet ja etuudet:

Tuplaturvavakuutus: Judoliitto on vakuuttanut tapaturman varalta kaikki jäsenseuroissaan vapaaehtoista talkootyötä tekevät ohjaajat, valmentajat ja luottamushenkilöt, jotka tekevät vapaaehtoistyötä seuransa toimeksiannosta. Tuplaturva sisältää myös jäsenseurojen vastuuvakuutuksen, joka korvaa ns. kolmannelle osapuolelle sattuneita vahinkoja. Tuplaturvavakuutuksesta ei veloiteta erikseen.

TEOSTO ja GRAMEX: Judoliiton jäsenseurat ovat automaattisesti mukana Suomen Liikunnan ja Urheilun musiikin julkista esittämistä koskevassa sopimuksessa. Näin ollen jäsenseuran ei tarvitse erikseen maksaa TEOSTO tai GRAMEX korvauksia seuran järjestämissä tilaisuuksissa soitetusta musiikista.

www.judoliitto.fi: Jäsenseuran yhteystiedot julkaistaan Suomen suosituimman judoportaalin seuratiedoissa. Judoliiton kotisivujen materiaalia jäsenseurat voivat muutoinkin käyttää hyödykseen oman markkinoinnin tai vaikkapa seuralehden tarpeisiin, kunhan tietolähteenä mainitaan www.judoliitto.fi . Judoliiton kotisivuilla on syksyisin keskimäärin noin 7.000 käyntiä etusivulla/viikko.