Vuoden 2022 judokilpailut haussa 11.4.2021 asti

Suomen judoliiton kilpailu- ja sääntövaliokunta asettaa vuoden 2022 judon kotimaiset arvokilpailut seuroille hakuun. Haku aika on jatkettu 11.4.2021 asti, jonka jälkeen Suomen judoliiton hallitus päättää kilpailujen järjestäjät kilpailu- ja sääntövaliokunnan esityksestä. Tarkat järjestämispäivät sovitaan valitun järjestäjän, kilpailu- ja sääntövaliokunnan, sekä liittovalmennuksen kesken.

Finnish Judo Open (FJO) myönnetään poikkeuksellisesti vuosille 2022-2023 kokeiluluontoisena samalle seuralle (paikkakunnalle) vuoden 2020 hallituksen päätöksellä, jotta voidaan seurata sitä onko kilpailu järkevää juurruttaa samalle paikkakunnalle ulkomaalaisten kilpailijoiden saamiseksi mukaan kilpailuun. Samurai Cupille myönnettiin suomenmestaruus status 2021 alkaen, joten samurai cupin kokonaiskilpailuiden voittajille myönnetään suomenmestaruus cup status, sekä parhaalle seuralle, seurojen cup suomenmestaruus.

Sovelletun judon SM ja aikuisten Mixed Team joukkuekilpailut järjestetään vuonna 2022 Salossa SM-kisaviikkojen yhteydessä 30.6.-3.7.2022. Tänä vuonna siis otellaan viimeiset aikuisten naisten- ja miesten joukkuekilpailut ja jatkossa joukkuekilpailu käydään Mixed Team muodossa, josta tulee seuroille lisäinfoa myöhemmin.

Kilpailukalenteri 2022 Judoliiton arvokilpailut

Aikuisten SM

Järjestämisajankohta: maalis- toukokuu.

Nuorten SM (U18 ja U21) + Mixed Team joukkuekilpailu

Järjestämisajankohta: tammi-helmikuu.

Kata SM + Veteraanien SM – yhdessä tai erikseen, mahdollisesti jonkun toisen kilpailun yhteydessä

Järjestämisajankohta:  sovittava yhteistyössä katakomission ja veteraanijudon kanssa.

Finnish Judo Open 2022-2023 - U18, U21, Aikuiset, (haluttaessa myös veteraanisarjat)

Järjestämisajankohta:  loka-marraskuu

Suomenmestaruus Cup - Samurai Cup 1-4

Järjestämisajankohta:  SC1. Tammi-helmikuu

Järjestämisajankohta:  SC2. maalis- toukokuu

Järjestämisajankohta:  SC3. elo- syyskuu

Järjestämisajankohta:  SC4. loka- marraskuu

U15, U18 ja U21 ikäluokat - aikuiset vähintään 2 kisaa (sovitaan valmennuksen kanssa).

Samana päivänä ei toista kilpailevaa tapahtumaa “alueella”, eikä kilpailua voida yhdistää samana päivänä toiseen kilpailutapahtumaan.

Kilpailu- ja sääntövaliokunta