Uusia koronarajoituksia pääkaupunkiseudulle

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatiotyöryhmä on päättänyt uusista rajoituksista koronaepidemian hillitsemiseksi. Rajoitukset koskeva Helsinkiä, Espoota, Vantaata ja Kauniaisia. Rajoitukset ovat pääosin määräaikaisia kolmeksi viikoksi alkaen 30.11.2020.

Kaupunkien sisäliikuntapaikat suljetaan määräajaksi. Ulkoliikuntapaikoilla kaikki yli 20-vuotiaiden harrastusryhmien vuorot perutaan. Ulkoliikuntapaikkojen pukukopit ja huoltorakennukset pidetään suljettuina. Samalla kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet kielletään muutamin poikkeuksin.

Kilpa- ja huippu-urheilun harjoittelu- ja kilpailumahdollisuudet turvataan sarjalisenssisopimukseen tai urheilusopimukseen perustuvalle ammattilaisurheilulle OKM:n määritelmän mukaisesti, maajoukkuetoiminnalle, Olympiakomitean tukiurheilijoille ja OKM:n apurahaurheilijoille yhteistyössä pääkaupunkiseudun Urheiluakatemian kanssa. Judoliiton valmentajat informoivat pääkaupunkiseudun akatemiaurheilijoita ja maajoukkueurheilijoita harjoitusjärjestelyistä.

Etenkin Helsingissä monet seurat toimivat yksityisissä tiloissa. Urheiluseuran ja siten myös judoseuran harjoitukset ovat yksityistilaisuuksia. Koronakoordinaatiotyöryhmä suosittelee yksityisten toimijoiden noudattavan samoja rajoituksia.

Lue lisää rajoituksista pääkaupunkiseudun koronakoordinaatiotyöryhmän tiedotteesta Helsingin kaupungin sivuilta klikkaamalla tästä.

Lue Judoliiton koronaohjeistus ja -suositukset täältä.