Turpal Djoukaeville otteluvoitto alle 21-vuotiaiden MM-kisoista

Alle 21-vuotiaiden MM-kilpailut alkoivat keskiviikkona Marokon Marrakechissa. Avauspäivänä suomalaisista otteli Turpan Djoukaev painoluokassa alle 66 kiloa.

Arvonta toi Djoukaevin avausvastustajaksi Turkmenistanin Mergen Purnepesovin. Ottelu eteni Djoukaevin hienoisessa hallinnassa ja Purnepesov keräsi varoitustilinsä täyteen, kun ottelua oli käyty kolme minuuttia.

Toisessa ottelussaan Djoukaev kohtasi Kazakhstanin Nurzat Salimbayevin. Ottelun ensimmäiset varoitukset jaettiin molemmille ottelijoille. Djoukaevilla oli vaikeuksia päästä hyökkäyksiin ottelussa ja näin ottelu eteni jatkoajalle tilanteessa, jossa Djoukaevilla oli kaksi varoitusta. Salimbayevin hyökätessä aktiivisesti Djoukaev sain ulosajoon johtaneen kolmannen varoituksensa, kun jatkoaikaa oli käyty 48 sekuntia. Djoukaev eteni yhdellä otteluvoitollaan ottelukaaviossa 32 parhaan joukkoon.

Alle 21-vuotiaiden MM-kilpailut jatkuvat torstaina, jolloin suomalaisista otteluvuoroon tuleva alle 72-kiloisissa ottelevat Eetu Heinonen ja Roope Korhonen.

MM-kilpailujen tulospalvelu ja verkko-tv-lähetys on saatavilla Kansainvälisen Judoliiton verkkosivuilta osoitteessa www.ijf.org