Toisen asteen urheiluoppilaitosten yhteishaku 21.2.-14.3.

Toisen asteen yhteishaku käynnistyy 21.2. ja jatkuu 14.3. asti. Judokoille parhaat mahdollisuudet opiskelun ja urheilun yhdistämiseen löytyvät Pajulahdesta, Tampereelta ja Helsingistä. Kaikilla paikkakunnilla urheilun ja opiskelun yhdistämisen tukena on paikallinen Urheiluakatemiaverkosto ja lajivalmennuksesta vastaavat judon ammattivalmentajat.

Tampereen Urheiluakatemiassa judovalmentajina toimivat Otto Favén ja Tapio Mäntymäki, Pajulahdessa (Päijät-Hämeen Urheiluakatemia) Jaana Sundberg ja Helsingissä (Urhea) Markus Pekkola.

Lisätietoa eri paikkakuntien mahdollisuuksista alla:

Pajulahti/Päijät-Hämeen Urheiluakatemia

Päijät-Hämeen Urheiluakatemia yhteistyössä alueen oppilaitosten kanssa tarjoaa hyvät mahdollisuudet tavoitteellisen judoharjoittelun ja opiskelun yhdistämiseen.

Liikuntakeskus Pajulahti järjestää kevään 2017 haussa mukana olevista ohjelmista avoimien ovien päivän 8.2.2017 (http://www.pajulahti.com/koulutus/koulutuksen-avoimet-ovet-8-2-2017/).

Päivän aikana saa tietoa muun muassa seuraavista aiheista:

• Liikunnanohjauksen perustutkinto LPT   (oma linja PK ja YO)
  • Liikunnanohjauksen perustutkinnon LPT ja urheiluvalmennuksen yhdistäminen (PK ja YO)
  • Lukion ja urheiluvalmennuksen yhdistämisestä myös tietoa

Pajulahden ohella mm. Lahden lyseo ja Koulutuskeskus Salpaus Lahdessa tarjoavat myös hyvät mahdollisuudet judoharjoittelun ja opiskelun yhdistämiseen ammattitaitoisten ja menestyneiden judovalmentajien parissa.

Yhteyshenkilö:

Päijät-Hämeen urheiluakatemian judon ammattivalmentaja Jaana Sundberg: 050 331 4640, jaana.sundberg@judoliitto.fi

Tampereen Urheiluakatemia

Tampereella Sammon keskuslukion urheilulinja ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredu ovat Suomen Olympiakomitean huippu-urheiluverkostoon kuuluvia virallisia urheiluoppilaitoksia, joilla on opetusministeriön myöntämä urheilijakoulutuksen erityinen tehtävä. Lisäksi Varalan Urheiluopistossa on mahdollista opiskella liikunnanohjauksen perustutkinto samaan aikaan urheillen.

Yhteishaussa on huipulle tähtäävillä urheilijoilla mahdollisuus hakea paikkaa lukio- ja ammatillisen opiskelun urheiluohjelmiin Tampereelle. Olympiakomitean hyväksymät Tampereen urheiluakatemian ammattivalmentajat valmentavat lajiharjoituksissamme lahjakkaista urheilijoista koostuvia harjoitusryhmiä ja tekevät säännöllistä yhteistyötä seuravalmentajien kanssa. Laajasta asiantuntijapalveluverkostosta vastaa Tampereen urheiluakatemia.

Tutustu Samken ja Tredun urheilutoimintaan oheisten yhden ja kuuden minuutin videolinkkien kautta.

urheiluoppilaitokset Tre lyhyt

urheiluoppilaitokset Tre pitkä

Lisätietoja hakumenettelystä oppilaitosten nettisivuilta:

Yhteyshenkilöt:

Tampereen akatemiavalmentaja Tapio Mäntymäki: 040 513 7166, tapio.mantymaki@judoliitto.fi

Tampereen akatemiavalmentaja, Nuorten olympiavalmentaja ja U18 -joukkueen maajoukkuevalmentaja Otto Favén: 050-4611148, otto.faven@judoliitto.fi

Sammon lukion Urheilukoordinaattori Heikki Kosonen: 040 801 6960, heikki.kosonen@tampere.fi

Urheilukoordinaattori Juha Hämäläinen, Tredu: 050 3030 776, juha.hamalainen@tampere.fi

Helsinki/Urhea

Mäkelänrinteen Urheilulukiossa avoimet ovat järjestetään seuraavasti:

ke 25.1.17 klo 8:00-9:30 Valmennukseen tutustuminen; Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti urheilulukioon hakeville. Tilaisuuden aikana tutustumme koulun tiloissa harjoittelevien valmennusryhmien toimintaan. Tähän tilaisuuteen on tulossa ennakkoilmoittautuminen, jotta tiedämme, kuinka paljon paikalle on saapumassa väkeä.

ti 7.2.17 klo 13:30-15:00

Lisätietoja hakumenettelystä: http://www.hel.fi/www/mrl/fi/hae-meille/

Yhteyshenkilö:

Akatemiavalmentaja, Nuorten olympiavalmentaja ja naisten maajoukkuevalmentaja Markus Pekkola: 040-520 5486, markus.pekkola@judoliitto.fi