Tapio Mäki SLU:n hallituksen varajäseneksi

Suomen Liikunta ja Urheilu piti syyskokoustaan Tampereella 20.11. Kokouksessa valittiin SLU:lle hallitus ensimmäisen kerran uudistettujen sääntöjen mukaisesti. SLU:n sääntöjä on muutettu siten, että entinen 16 hallituksen jäsenen ja puheenjohtajan hallitus jäsenjärjestöjen mandaattipaikkoineen oli supistettu puheenjohtajan, kahden varapuheenjohtajan, 8 hallituksen jäsenen ja kahden varajäsenen hallitukseksi ilman jäsenjärjestöjen mandaattipaikkoja.

Judoliiton puheenjohtaja Tapio Mäki on ollut SLU:n hallituksen yhdellä kahdeksasta lajiliiton mandaattipaikoista kauden 2008-2009.

Nyt hallitus paikkoja tavoitteli SLU:ssa peräti 22 ehdokasta.

Timo Laitinen jatkaa SLU:n puheenjohtajana

SLU ry:n syyskokous Tampereella valitsi Timo Laitisen jatkamaan järjestön puheenjohtajana vuodet 2010 – 2012.

”Lähden innostunein mielin tulevaan kauteen. Liikuntajärjestöissä tehdään ennakkoluulottomasti Visio2020 –työtä. Näissä oloissa yhteinen innostava näky halutusta tulevaisuudesta on tärkeämpi kuin koskaan”, Timo Laitinen sanoo.

SLU:n 1. varapuheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Sirpa Paatero ja 2. varapuheenjohtajaksi yrittäjä, liikuntatieteiden maisteri Kirsti Partanen.

Hallituksen jäseniksi valittiin yleisesikuntaupseeri, hankepäällikkö Kalevi Halonen; liikuntatieteiden maisteri, rehtori Jorma Hyytiä; filosofian tohtori Mikael Ingberg; filosofian maisteri, asiantuntija Tuuli Merikoski-Silius; filosofian tohtori, ylijohtaja Petri Pohjonen ja kauppatieteiden maisteri, ex-ministeri Pirjo Rusanen; kauppatieteiden maisteri, toimitusjohtaja Mikko Vanni ja nuorisosihteeri, projektipäällikkö Timo Virolainen.

Hallituksen varajäseniksi valittiin projektijohtaja Sirpa Makkonen ja aluepäällikkö, Judoliiton puheenjohtaja Tapio Mäki. Varajäsenellä on hallituksen kokouksissa läsnäolo ja puheoikeus sekä äänioikeus, kun varsinaisia jäseniä on estyneenä osallistumaan kokoukseen.

SLU:n hallituksen muodostavat kolmeksi kalenterivuodeksi valitut puheenjohtaja, kaksi varapuheenjohtajaa ja kahdeksan hallituksen jäsentä sekä kaksi varajäsentä. SLU:n syyskokouksen hallitusvalinnoissa toimittiin nyt ensimmäistä kertaa helmikuussa 2009 hyväksyttyjen uusien sääntöjen mukaisesti, mikä tarkoitti mm. hallituskoon pienenemistä ja mandaattipaikoista luopumista.