Kuva: Sami Erjansalo

Seuratuki-infot eri alueilla ja Olympiakomitean aluetapaamiset

Opetus- ja kulttuuriministeriön jakama Seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen liikunta- ja urheiluseuratoiminnassa. Haku on avoinna viikot 46-51. Päivämäärät tarkentuvat myöhemmin.

Liikunnan aluejärjestöt toteuttavat Seuratuki-infotilaisuuksia syksyllä 2020. Useimmat tilaisuudet järjestetään webinaareina. Tilaisuuteen ilmoittautuneille jaetaan kokouslinkki. Tilaisuudet ovat maksuttomia.

Aluejärjestöjen toteuttamat infotilaisuudet

Infotilaisuuksissa saa tietoa Suomisportin hakujärjestelmästä ja kokemuksia seuratukihausta. Tilaisuuksissa tai tilaisuuksien jälkeen voi aluejärjestöjen seurakehittäjältä pyytää sparrausta seuran tukihakemukselle.

Liikunnan aluejärjestöjen seurakehittäjät

Opetus- ja kulttuuriministeriö julkaisee Seuratoiminnan kehittämistuen hakuohjeen myöhemmin lokakuussa. Ohjesivu.

Hakemusten sparraus Judoliitossa: Koulutus- ja nuorisopäällikön sijainen Katri Lilja, p. 045 134 9466, katri.lilja(a)judoliitto.fi

Olympiakomitean aluetapaamiset seurojen kanssa

Syksyn aikana on myös Olympiakomitean järjestämiä aluetapaamisia. Puolet tapaamisista on vielä tulossa.

Tapaamiset toteutetaan turvavälein, ja tulossa on myös muutama verkkotapaaminen. Tilaisuudet ovat maksuttomia.

Ohjelma:
- Tähtiseuraohjelman mahdollisuudet seuroille sekä hyvien seuratoiminnan työkalujen esittely
- Suomisport seurapalvelu – laadukas digitaalinen työkalu, joka helpottaa seura-arkea ja säästää aikaa
- Alueelliset uutiset – ajatuksen vaihtoa mm. seurojen korona-ajan selviytymiskeinoista ja haasteista.

Tule kuulemaan ajankohtaisia asioita, keskustelemaan seuratoiminnasta ja verkostoitumaan.

Tilaisuudet ja ilmotitautuminen

Koulutus- ja nuorisopäällikön sijainen