Seurajohtajat kokoontuivat Tanhuvaarassa

Judoliiton seurajohtajapäivät järjestettiin viikonloppuna 7.-8.2. Tanhuvaaran Urheiluopistolla Savonlinnassa. Tilaisuuteen oli kutsuttu ulkopuoliseksi kouluttajaksi Judoliiton johdon sparraajanakin toiminut Poke Pohjola Vierumäen Johtoinstituutista. Sinettiseurat kokoontuivat samanaikaisesti Tanhuvaaraan omaan tapaamiseensa.

Seurajohtajien tapaamisessa käytiin läpi seuratoiminnan johtamista ja suunnittelua. Noin 500 urheiluorganisaation kouluttajana toiminut Poke Pohjola oli otsikoinut esityksensä ”Kaikki lähtee johtamisesta”. ”Murra mantrat, lopeta päivittely, päivitä osaamisesi, tee seurallesi visio ja strategia”, oli Poken ydinviestiä.

Päivillä esiteltiin myös liiton vuoteen 2012 ulottuvan strategian luonnos, joka oli alustavassa esittelyssä jo syyskokouksen yhteydessä 30.11.2008 Helsingissä.

Strategialuonnos painopistevalintoineen sai seurajohtajilta innostuneen vastaanoton. Strategian ”keihään kärjiksi” on valittu seurajohtaminen, huippujudo ja harrastejudo. Etenkin seurajohtajien ja seuratoiminnan tukemisen valinta yhdeksi kolmesta painopistealueesta sai seurajohtajilta kiitosta.

Esitelty strategia viedään liiton hallituksen käsittelyyn vielä helmikuun lopun kokoukseen, jossa päätetään sen lopullisesta esitysmuodosta jäsenistön hyväksyttäväksi kevätkokouksessa 19.4.2009 Tampereella Varalassa.