Pihla Salonen pronssille Györin alle 18-vuotiaiden European Cupissa

Pihla Salonen otteli pronssille alle 18-vuotiaiden European Cupissa Unkarin Györissa.

Alle 52-kiloisissa otellut Pihla Salonen voitti avausottelussaan Romanian Florina Badiceanun ippon-suorituksella. Toisessa ottelussa kaatui Unkarit Ivett Perger wazarin suorituksella. Kolmanteen otteluun vastustajaksi tuli Ranskan Chloe Deversain, joka kaatui niin ikään wazarin suorituksella.

Semifinaaliottelussaan Salonen joutui taipumaan Saksa Nicole Stakhoville, joka teki Salosesta ippon-suorituksen. Pronssiottelussa Salonens sai vastustajakseen Ukrainan Daryna Liashukin. Salonen teki ottelussa ensin wazarin ja sitten ipponin arvoiset suoritukset.

Samassa painoluokassa Louna-Lumia Seikkula hävisi avausottelunsa, mutta pääsi keräilyihin, joissa tuli voitto ensimmäisestä keräilyottelusta, mutta karsiutuminen toisesta keräilyottelusta.

Alle 57-kiloisissa Hedi Balatkhanova voitti avausottelussaan Italian Michelle Vecchiaton wazarin suorituksellaan. Toisessa ottelussaan Balatkhanova voitti Serbian Teodora Copicin ippon-suorituksella. Kolmanessa ottelussaan Balatkhanova hävisi Hollannin Blanca Uijtendaalille ippon-suorituksella. Keräilyottelussaan Baltkhanov hävisi wazari-suorituksella Puolan Oliwia Kutylalle.

Alle 60-kiloisissa Joonas Haikulainen voitti avausottelunsa, mutta karsiutui toisesta ottelustaan.

Turnausta voi seurata Euroopan Judoliiton verkkosivujen kautta osoitteessa www.eju.net