Pariisin Grand Slamin ilman otteluvoittoja

Pariisin Grand Slamin ensimmäinen ottelupäivä ei tuottanut ilon hetkiä suomalaisille judokoille. Eetu Laamasen, Emilia Kanervan ja Katri Kakon turnaus päättyi tappioihin avausotteluissaan.

Alle 73-kiloisissa Eetu Laamanen kohtasi avausottelussaan Israelin Tohar Butbulin. Ottelu eteni tasaisena otetaisteluna ja molempia ottelijoita varoitettiin. Laamanen sai kolmannen ja ratkaisevan varoituksen, kun ottelua oli jäljellä runsas minuutti. Näin Laamasen oli tyytyminen avaustappioon maailman rankingin 11. sijalta Pariisin turnaukseen lähteneelle Butbulille.

Alle 63-kilon sarjassa Emilia Kanervan avausvastustajaksi tuli Japanin Aimi Nouchi maailman rankingin 11. sijalta. Kun ottelua oli käyty 45 sekuntia, Nouchi selätti Kanervan osotogarillaan ipponin arvoisesti.

Alle 52-kiloisissa Katri Kakon ensimmäiseksi vastustajaksi tuli Kiinan Yangying Wu. Kun ottelu oli edennyt puoliväliin, Wu käänsi Kakon heittoyrityksen omaksi wazarin arvoiseksi suorituksekseen.

Alle 90-kiloisissa Samuli Viitanen otteli avausottelunsa Blgian Joachim Bottieauta vastaan. Kun ottelua oli käyty kaksi ja puoli minuuttia Bottieau onnistui wazarin arvoisesti kouchigarissaan. Ottelun lopussa Viitanen haki vimmatusti tasoitusta ja Bottieau pääsi rokottamaan wazarin arvoisella uchimatallaan muutama sekunti ennen otteluajan päättymistä. Bottieau oli maailman rankingissa 42. sijalle.

Pariisin Grand Slamin online tulospalvelu ja otteluvideot Kansainvälisen Judoliiton verkkosivuilta osoitteessa www.ijf.org