Oskari Mäkinen ja Roope Korhonen voittoihin nuorten Swedish Judo Openissa

Hyvällä asenteella otellut Suomen joukkue keräsi kilpailuista mitalisijoituksia kaikkiaan kaksitoista: Korhosen ja Mäkisen kultamitalien lisäksi hopealle yllettiin neljästi ja pronssille kuudesti.

Aamuherättelyistä alkaen ryhmässä oli aistittavissa hyvä tunnelma. Kilpailuissa toimittiin yhtenäisenä joukkueena, hyvällä asenteella ja täsmällisesti. Tästä huolimatta myös kehitettävää yhä löytyi mm. otteluasennosta ja alkulämmittelyrutiineista. Alle 18-vuotiaiden osiosta löytyy Johanna Ylisen laatima runko alkulämmittelyn toteuttamiseksi, jota voi käyttää yhtenä ohjenuorana. Kilpailujen jälkeen suoritettiin yhteinen palauttava lenkki ja venyttelyt.

" Hyvä tunnelma, ja porukka antoi kaikkensa ", analysoi sarjassaan viidenneksi sijoittunut Markus Lambacka paluumatkalla, "ja oli mukavaa kun joku porukasta oli aina maton laidalla kannustamassa ", jatkoi Matilda Raiskila rovaniemeläisen lausetta.

Kilpailut käytiin viikonloppuna 26.9.2015 Tukholmassa. Osallistujia oli yhteensä 277 yhdeksästä maasta. Isoimmat joukkueet tulivat Pohjoismaista sekä Saksasta ja Hollannista. Kilpailujen tulokset löytyvät kisajärjestäjän sivuilta: www.stockholmsjudo.se/jswop.php.

Nuorten olympiavalmentaja, U18

Otto Favén