Olisiko sinusta Judoliiton kouluttajaksi? Haku käynnissä!

Judoliitto etsii uusia henkilöitä kouluttamaan muksujudokoiden sekä aikuisten harrastajien ohjaajia. Judoliiton koulutusjärjestelmään voit tutustua täältä.

Koulutukset, joita pitämään haetaan uusia kouluttajia ovat:

Muksujudo 1- ja 2-ohjaajakoulutukset

Näissä koulutuksissa perehdytään lapsen motoriseen, psyykkiseen ja sosiaaliseen kehitykseen ja niiden tukemiseen liikunnallisin keinoin sekä tutustutaan siihen, miten huomata erityisen tuen tarpeita. Perusliikuntataitojen opettamista käydään läpi leikkien kautta, tutkitaan 5-6-vuotiaille sopivia judotekniikoita sekä niiden opettamista. Tärkeässä osassa koulutuksissa ovat myös harjoittelun suunnittelu ja sen vieminen käytäntöön. Koulutus on tarkoitettu alle kouluikäisten lasten judo-ohjaajille.

Judosta fyysistä toimintakykyä aikuisharrastajille-koulutus

Koulutuksessa perehdytään fyysisiin muutoksiin, joita ikääntyminen aiheuttaa elimistössä sekä opitaan miten judolla ja judollisilla harjoitteilla voidaan vähentää ja hidastaa näitä muutoksia. Säännöllinen ja monipuolinen liikunta pitää yllä terveyttä. Monipuolisuus tarkoittaa, että liikunnan avulla kehitetään tuki- ja liikuntaelimistön kuntoa, hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa sekä liikehallintaa. Koulutuksessa opitaan millaiset judoharjoitteet ja harjoittelu sopivat aikuisharrastajille ylläpitämään ja kehittämään erilaisia ominaisuuksia. Koulutus on tarkoitettu aikuisharrastajien judo-ohjaajille.

Olet etsimämme kouluttaja, jos:

• sinulla on usean vuoden kokemus alle kouluikäisten lasten tai yli 40v. aikuisten ohjaamisesta judossa.
  • pidät esiintymisestä ja suullinen ilmaisusi on selkeää ja itsevarmaa.
  • sinulla on pedagogista osaamista.
  • olet kiinnostunut ihmisistä ja heidän oppimisestaan.

(liikunnan alan tutkinto katsotaan eduksi)

Judoliitto järjestää näitä koulutuksia 2-3 vuodessa pääsääntöisesti Pajulahden ja Varalan (Tampere) Urheiluopistoilla, joten työ on satunnaista. Koulutuksista maksetaan palkkio. Perehtyminen on suunniteltu tapahtuvan kokeneiden kouluttajien Henry Lipposen ja Pasi Lindin opissa

• Muksujudo 1 -ohjaajakoulutuksen sisältöön 8. -9.9.2018 Porissa ja
  • Judosta fyysistä toimintakykyä aikuisharrastajille -koulutuksen sisältöön 22. -23.9.2018 Varalassa.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus 19.8.2018 mennessä koulutus- ja nuorisopäällikkö Katri Maijalalle sähköpostilla: katri.maijala@judoliitto.fi. Tiedustelut arkena klo 9-15 välillä p.050-3226090.